Kiropraktor i dag

 
SUPER FARMORS BLOGG. 
VECKA 38
160919
 Fredrika
GRATTIS  
 
DAGENS CITAT. 
 
Drick lite myntate
 
Om du dricker örtte, till exempel myn ta, i stället för
stimulantia som kaffe eller te, förstärks
dina chanser att känna lugn 
många gånger mer.
 
Lugn & ro
 
av:
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG. 
 
Gubbens klocka ringer, min smärta är så outhärdlig.......
Måste få smärtlindringen att täcka 24 timmar.
Går upp där vid 06.30 för att duscha och böka på mig kläder,
nederdelen tar så lång tid.
 
Så frukost på detta.....
Njuter av lite ljus och tystnad.
 
En liten sväng ner till Camilla på morgonen. 
Ringer till läkaren och får tid till
henne om två veckor.
 
Det blir som det blir. Tur att kiropraktor,  sjukgymnast  och massage
är beställt och bokat.  Ja nu skall jag till Hallunda och
träffa Ingela. Innan hinner jag ner till graven.
 
En trevlig lunch med Ingela, alltid lika kul att
träffa henne. Mycket  snack om allt möjligt.
Trevligt som vanligt.
 
Efter en stund är det dags att säga hej då.
Vi måste ses igen snart.
Jag far hem och
fixa lite med mitt
CV.
 
Tiden gå och nu är det kiropraktor tur. 
Tullinge är adressen. Det är lite vänte tid.
Han är sen en Mattias ska
jag träffa.
 
Först en titt på ryggen, och lite klämma och trycka.
ligga på britsen  kolla reflex och hur mycket jag kan
sträcka. 
 
Väl på britsen blir det höger sida och höger ben rakt, vänster 
böjt och armar i kors. Mattias trycker över kroppen åt ett håll och under
kroppen åt andra sidan.
 
Knak och brak, vad händer jag fick så ont och så wow en vindpust 
i ryggen och smärtan gled ner på skalan. 
Helt sjukt men sant, hur kommer det att vara 
i morgon bitti? 
 
Då är det bara Salem här näst,  jag skall hämta Joline. 
Nu får jag ett meddelande från Nea, 
hon hämtar tjejen så jag behöver
inte.
 
Både bra och tråkigt.
Bra för då kan jag vila lite efter
misshandel.  Och tråkigt för jag ville kramas
med henne.
 
Men nu tar jag mig hem och börjar med maten. 
Det blir ugnsstekt korv.  Med potatis. 
Så kommer Ari hem.
 
Vi äter och Jackson är hos oss, mamma Jessica
är och köper bil. En fika och kolla tv, ha ha
som om det skulle vara något nytt.
 
Nu skall barnbarnet hem, prata lite med föräldrarna.
Så blir det Idol.  Många bra idoler med i år. 
 
 
Nä kvällen kom och jag skall sova
 
God natt
 
HAKUNA MATATA, 
Det är ord som är bra. 
//SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0