Nu är det snart slut på semestern......

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 35
FREDAG 160902
Justus & Justina
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT.
 
Romanförfattare bör aldrig trötta ut sig
med att studera det verkliga livet.
 
av;Charlotte Bronté
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Har klockan på ringning i dag...
Varför???
Jo Camilla börjar sju och Linus inte skulle behöva 
slitas upp så tidigt....
Kan hålla med om att vissa dagis barn är så tidigt på
dagis...tunga dagar, Skulle finnas större möjlighet
att jobba kortare även med att börja senare.
 
Men min dotter jobbar ju då på dagis själv så då skall man öppna 06.30
Och lämna 06.30 det går ju inte... Så kan det se ut.
Nu till min dag då.
 
Som sagt upp med tuppen och morgon stöket är igång.
Har nu ett par stödstrumpbyxor på mina svullna och lätt ömma
ben. Det är ju så att dom kommer vara det ett tag framöver
efter ingreppet hos ådernäts läkaren.
 
Men det blir nog bra till slut.
För det kommer ju att bli bra med tiden, ibland får man ta att 
det kan ta tid, men resultatet kan bli så bra.
Nu är det i alla fall en fredag och helgen står för dörren.
Inte för att jag har massa saker att göra,
har ju lovat för länge sen att ha två flickor här.
 
Familjen skall ju packa så det är ju bara att hitta något barnvänligt att göra.
Det blir ju då lite fika och te med både Camilla,  Jimmie och Nea.
Det var trevligt goda kakor och munkar hade vi.
 
Linus,Haylie och Joline leker så fint. 
Så vi har haft en mysig dag och eftermiddag.
Nu skall Ukki laga mat, korv med
rå stekta potatis. 
 
Jag for i väg och handla på Willys. 
Mjölk är slut och passar på att köpa glass. 
Väl hemma så blir det fredags mys.
 
Framåt 20.00 är Haylie så trött, hon vill ha välling,
när hon får den tar hon den i handen och somna. 
Snacka om att hon var trött 
 
Nu ligger hon i resesängen och jag vilar bredvid 
Joline som också är så trött. 
Söta f,ickerökare. 
 
Kollar på litte tv och inväntar  kvällen
 Tor jag kommer att lägga mig nu
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0