Sjuk...:(

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 36
LÖRDAG 160910
Tord & Turid
GRATTIS
 
I dagg blir ett av mina barnbarn 11 år,
Många kramar till denna underbara flicka.
Grattis Tindra.
 
DAGENS CITAT.
 
Bär med dig ett stycke frid.
 
Koncentrera dig på tystnaden.
Lyssna trill dess ljud.
Dröj kvar i den.
 
Försök bära med dig den där 
friden vart du än går.
 
från boken;
Lugn och ro.
 
av;
Paul Wilson
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
När jag vakna upp känns det som omjag blivit
överkörd av en ångvält. Öm i ryggen, totalt
täppt i näsan. Och så huvudvärk.
 
Men det hindrar inte mig från att starta en ny dag.
Så på med stödstrumpor på mina ömma ben, på med hemma mysdress,
och så på börja fixa en frukost.
 
Njuter och kolla nyheter.
Nu är det bara att göra dagen så bra 
det bara går.  Nyser som värsta Hugo...om man nu 
kan göra det. 
 
Har väl inte så mycket att skriva om en dag som denna. 
Händer inget direkt.  Sitter och tittar på tv.
Kvällen kommer och jag ligger i
soffan och kollar tv.
 
Gubben fixar middagen någon kyckling sak.
Smakar sisådär,  vet inte om det är 
för att jag är sjuk,  efter som 
det inte smakar gått.
 
Och så har jag mer feber igen.
Hur fan kommer det sig?
 Jag ja jag ligger
här.
 
Kan inget göra än att bli arg,
besviken och allt där i mellan.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0