Slut på helgen.

 
SUPER FARMORS BLOGG. 
V. 37
SÖNDAG 160918
 Orvar
GRATTIS 
 
Grattar
 Maria Deilert
på födelsedagen.
 
DAGENS CITAT. 
 
Spara din oro tills
tiden är mogen.
 
De flesta bekymmer gäller framtiden.
De kretsar kring sådant som i de
flesta fall aldrig kommer att 
hända.
 
Koncentrera dig på nuet, så tar
framtiden hand om sig själv.
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG. 
 
Då lirkar jag mig upp för att få i mig medicin,
så dagen går att överleva. Känns bara 
fint att värktabletterna nu ger effekt och
att jag kan överleva dagen.
 
Frukost och lite ljus på bordet.
Det är skönt med ensam tid, och jobbigt att
jag alltid skall vakna så tidigt. Har ju kommit på att
jag vaknar 06.30... det är ju egentligen 05.30,
vi har ju sommar tid.
 
Så att jag i bland sover lite längre typ...sju.
Då är ju klockan bara sex undra på att jag är trött.
Nu tar min dag vid... jag skall börja med kaffe.
 
Så nu skall jag jaga upp min son....
Han skall till tvättstugan.
Och jag skall peka.
 
Ja det gick ju lätt, han är så duktig he he.
Sen är det resten. ..hänga är en annan story. 
Att hänga rakt och fint är inte hans starka sida. 
Men det fungerar rätt bra.
 
Camilla och en trött Thomas var på fika. Linus visar upp sin nya cykel. 
Sen är röd och blå och väldigt fin. Linus hade med sig 
picknick till han och Haylie. 
 
Jag lade ut en filt på golvet och dom satt där en stund. 
Sen lekte han och Haylie en bra stund.
Lite koll på datorn också.
 
Det är så också så att min son och hans fru kommer. 
Lilla Joline är med också.  Vi pratar lite om vad de gjorde
i går.  De var och kolla in lite bilar och käka i stan med Joline. 
Kul för henne.
 
Nu blir det lite jobbigt med ryggen, för mycket runt om mig.
När alla har gott lägger jag mig på sängen en stund.
Hej och hå jag somna ...pang. 
 
Och så skall vi väl äta...middag kanske, 
gubben fixa den och jag ligger och vilar.
Så kommer han och säger att
maten är klar.
 
Det var gott och med knapriga bacon och 
Jag skall lura med gubben och handla.
Han gillar ju inte det.
 
Väl i affären blir han väldigt upprörd,  han kan inte
handla lite mat utan att han går i taket.
Vilken tur att jag inte har han med ofta. 
 
 Väl hemma plockar vi in mat och de andra vi har handlat.
Jag tar och fixar min medicin,  jag har ju en dosett 
för att hålla i ordning dom. 
 
Nu är det kaffe och säng häng.
 Skall fortsätta titta på  Welander 
 
Sen tar vi och säger
 
God natt
 
HAKUNA MATATA, 
Det är ord som är bra. 
//SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0