Tisdag utan bil.

 
SUPER FARMORS BLOGG. 
V.  36
TISDAG  160906
Lilian & Lilly 
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT. 
 
Ty väl håller dikten en spegel åt livet, 
 
det finns onda människor
som skulle vara mindre
farliga om de inte
hade något gott
med sig.
 
av,
La Rochefoucauld
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG. 
 
Då har en natt gott över och det känns ganska bra måste jag då säga....
Sovit bra från och till, har varit varm då jag har haft "natt långa strumpor på"
för att slippa sendrag.
 
Det blir en smula hett då när täcket också ligger på benen. Vilket det måste för
att jag skall kunna sova, inga obehagliga skall peta på mina fötter på natten.
Nå väl...nu är det morgon och jag är utvilad i alla fall.
 
Min frukost kommer nu efter en varm och skön dusch.
Har tänt lite ljus för att få en behaglig stämning
omkring mig.
 
Njuter av ensamheten och tystnaden.
Sippar på lite kaffe. välkommen fina dag,
välkommen och förgylla min dag.
 
Jaha ja skall väl ta och fixa lite i mitt hem då, byte
av gardiner och så...nu har jag fått lite noja på
Klorin.  Städar hela huset med detta.
Luktar som en badbasäng. 
 
Lite kaffe sällskap får jag. 
Det är alltid trevligt  och det
Känsla ju bra att ha färdig städat i
Köket. 
 
Nu när jag står och fixar middagen
köttfärssås med spagetti.Juhani hjälper 
till. Nu kommer Thomas och hämtar
mig och Bubbel Bee.
 
Han skall bli mekad av gubben senare.
Ställer den vid garaget.  Gubben skall dit 
efter han har ätit.
 
Har haft telefonkontakt med Nea och Jimmie. 
Mycket otroliga uppgifter  inget skoj.
Men också ofattbart. 
 
Ringer till Nea lite senare på kvällen. 
Behöver prata om i morgonskall ju 
passa barnen. 
 
Tråkigt att det skall vara på detta 
vis. Fattar inte hur folk tänker. 
Jag har ont i mitt hjärta. 
 
Nu skall jag natta Linus. 
Han kollar på Martin 
Och nu sover killen.
 
Lite kaffe och så lite tv
 
God natt  
 
HAKUNA MATATA, 
Det är ord som är bra. 
//SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0