En dag med .....

 
SUPER FARMORS BLOGG     
V. 16.
170421
Anneli & Annika
 GRATTIS 
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Men med facit i handen för natten, jag har sovit sisådär.
Ingen höjdare då jag är och kände mig väldigt seg.
Sova är ju viktig del i min smärtbehandling.
Men nu är de redan passé.
 
Ny dag och många nya utmaningar står på agendan.
Hur det kommer att bli är ingen som vet.
Men det är bara att köra så
det ryker.
 
Frukosten är intagen och medja nyheter har man läst.
Det är en blandad kompott och det är nog hyggligt
bra att ha en tidning som är så innehålls-
rik.
 
Bra ny hnyheter och lagom med det mesta.En lista på vem som klär sig
bäst i kungafamiljen, idrott, Zlatan har gjort illa knät tror jag att det
var. Video från USA och ett dagis....hur förskolelärare gör
ganska bad things vid en vila.
En pilot blir påhoppad av en resenär, Kim säger att han kan
göra hela USA till grus med sitt vapen. Något så klart
om Trump.  En höjdhoppare har omkommit i en  
motorcykelolycka efter en ute kväll,
Men hallå...kör man motorcykel
efter en ute kväll???
 
Ja ja världen i ett nöt skal, lite knasiga saker och idiotiska
handlingar. Men vår värld är ju lite upp och ner :)
Jag lägger nyheterna åt sidan och 
tar tag i min dag.
 
Det skall vara rätt hyfsad temperatur ute i dag ser jag.
Hela 7 grader utan sol det låter som en bra dag, värme till PH,
det är grejer det. Gör mig klar för dagen.
 
Joline sover och ajuhani får passa medans jag svänger ner Camilla till jobbet
och Linus till förskolan. Det är bara att köra till Kärrspiran då händer det
som jag inte vill, jag blir på backad. En VW Caddy life. 
Det är ju bara att ta uppgifter och se till att
det blir fixat. 
 
 Nu kan jag åka vidare med Linus och lämna han på sin förskola.
Jag tror det gick bra med oss alla det var nog bara läskigt.
Han vill vinka och vi säger hej då. Jag hämtar 
dig tidigt i dag :) .
 
När jag kommer hem tar jag tag i anmälan direkt, först tittar jag till
Jolin hon sover, säger till Juhani att han kan sova nu.
Ringer min son som hjälper mig med namnet
på föraren. Han undrar vad som hände.
Jag berättar.
 
Nu är det försäkringsbolaget som är på tur.
När jag kommer fram så får jag berätta
min händelse och så är det bara
att vänta.
 
Lilltjejen kommer upp och gör sig klar för frukost.
Vi skall till Salem en sväng. Hon vill bara säga hej till fröknar
och kompisar. Det kan ju inte vara fel när hon ändå är uppe hos mig.
Lunch skulle sitta fint.
Jag var på G till Salem när lilla Jolin blev lite stressad och vill inte
gå till dagis, hon bara vill inte. Vi tar en lunch istället på
mojen vid Salems centrum. Nu vill jag åka till dig
farmor. 
 
Ja då far vi till leksaksaffären över Willys och handlar en
present till dig sa ja, då blev allt bra igen. Konstigt
att hon tvärvände när vi kom till Salem.
Men det gör inte mig något.
 
 Då far vi ner till Willys och går till leksaksaffären,
här kommer hon att välja en sak, en korg till
dockan att sitta i på nya cykeln.
Bra val.
(exakt denna ville hon ha)
 
In på Willys och fixa glass, det behövs ibland.
Nu kör vi hem och inväntar klockan så vi kan plocka upp
Linus. Dom vill vara ute och jag hoppas det kommer att gå kan ju vara
kul att leka ute lite eller hur.
 
Men vad händer när vi hämtar Linus???
Droppar som är som bomber, in med barnen i bilen fort som bara den.
Jag satt på säkerhetsbältet när jag var inne också, vill stå där med ryggen mot regnet.
 
Nä det blev hem och fortsättning på Tarzan.
Linus blev väl lite så där nä vill inte.
Men det var han som kolla mest på Tarzan,
Joline ville bara har den i bakgrunden.
Barn är riktigt roliga.
 
Vi var hemma ett tag, sen åkte vi ner till Camilla och hon och
jag fika. Så prata vi lite om dagen. allt har gått bra på eftermiddagen 
så det känns ju bra. Men så händer det...Joline har så jobbigt med kisseriet.
 
Ashani och Juhani fixar middag  medans jag ringer 1177,
Jo dom tycker att jag skall ta mig till lättakuten på Huddinge.
Ja men det kan jag ju göra. Det är ju bra att dom kollar. Kan ju
gå upp i njurarna.
 
Meddelar mamma och pappa, ja jag tar henne till HS lika så bra.
Det är inte OK att ha så ont. Nä Nea tycker att vi skall in.
Så jag åker då in och här sitter vi :)
Väntar, väntar och väntar.
 
Vi kom 19.30 vi kom in till läkaren 20.30 bra jobbat tycker jag.
Inte så jobbigt men vad gör man inte för lilla tjejen med stora problem.
Hon fick penicillin och tillsägelse om att klä sig varmare om rumpen. Hennes min
är oslagbar.
 
Men nu kör vi hem och kommer i säng innan jag somnar i bilen.
Hur trött som helst är jag. Men måste ringa Nea innan bara.
Jag skall hämta medicin i morgon...Hur då???
Hoppas det kommer att gå bar.
 
Morgondagens problem.
 
Tack för i dag.
 
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0