Grattis Camilla

 
SUPER FARMORS BLOGG    
V. 14.
170409
Otto & Ottilia
 GRATTIS
 
Grattis Camilla
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vist är det konstigt att när du får sova ut och bara ha en slö morgon
då går det inte att ligga kavar i sängen, det kryper i kroppen och jag blir rastlös.
Går upp och börjar med min sedvanliga frukost.
Den är ju god och den är efterlängtad trots allt.
Sitter och läser i Aftonbladet och det är massor om
dådet i fredags. Det är förstårligt och det kommer st i flera
dagar till. Men det känns så tragiskt att det skall behöva hända
i mordern tid, så tragiskt.
 
Nä men se här ljust ute men solen är gömd i
disiga moln så hon syns inte :( .
Hon skall komma fram
i dag.
 
För 31 år sen komm en lite flicka in i mitt liv.
Min egna prinsessa, en solstrole som är bara min.
Hon växte upp med sina bröder och blev lite tuff i sin attetyd.
Hon är i dag mamma själv till en fin kille :)
I dag skall jag gratta min dotter Camilla på hennes
födelse dag. och jag med min lilla familj
skall dit. Vad hon skall få av mig??
Ta hål i öronen.
 
Det är en sak hon vill så det kommer hon få av oss :)
Det blir så bra det bra att hon säger vad hon vill
ha :) Underlättar en hel del. 
Min dag är nu i full speed och jag bara hänger på.
Vad som händer nu är väl inte så mycket .
Jag och familjen skall vara hos
Camilla 13.00.
 
Så det är bara att titta på tv och njuta av dagens förmiddag.
Juhani kommer sakta upp 10.-30. Lite ostadig i humöret.
Som alla mornar, det är inte så skojigt kan jag 
tycka, men det är han.
 
Hoppar över att fixa lunch eftersom vi skall äta hos Camilla.
Men kaffe gå ner och det är helt OK. Jag älskar mitt
kaffe. Dags att göra sig klar med lite make up och
på med klänning.
 
Jag hämtar bilen för jag skall köra till Camilla strax.
Juhani är inte klar så här står jag nu och väntar.
Så nu ör vi på väg ner, svänger in på
ICA Solbo, Skall handla lite
till henne.
Då så nu är vi där och det är lunch först.
Chili con carne, hembakat bröd och
sallad. Så gott. Kaffe med gott
bröd också.
 
Vi sitter och pratar under lunchen, det är Camilla, Thomas,
Linus, Ari, Juhani, Ashani och jag. Sen kommer Annelie,
Daniel, Robert och Astrid. De plocka fram lunch till
sig och barnen. Då är det bara Kim, Lillevi och
Wilma som kommer.
Det var ju fullt hus inom 30 minuter :)
Efter lunchen tar vi oss ut på verandan och sitter här 
och snackar och dricker kaffe. Så mysigt, varmt är det  eftersom
det är dryga 16 grader.
 
Juhani och Ashani skall lätta först. Dom skall hem till Jordbro,
det tar en stund att komma dit. Efter som inte Ashani har ett busskort
kör jag ner dom till Tumba centrum.
 
Mer kaffe och mer snack.
Här är lite bilder.
Lunchen
Några av lunch gäster
Några till
Camillas kille Thomas
Go fika bröd
Robert
Linus fina påskris
Astrid
Vinka hej då till farmor/mormor Lena
Camilla i samtal med Ashani bakom fjädrarna
En dam på sin föselsedag.
 
Jag skall göra kväll nu har fått i mig ett
kycklingbröst och sallad. Det är min 
middag i dag. Helt OK
 
Tar tv:n i besittning och slänger mig på soffan.
Nu skall jag njuta av en lugn söndagskväll.
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0