Handla påsk saker

 
SUPER FARMORS BLOGG  
V. 14.
170404
 Marianne & Marlene
 GRATTIS
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Hej nu är det en ny dag och nya tag.
Natten har varit bra, jag tror att
det kanske vänder lite nu.
Eller???
 
Frukost
Ja min frukost står först på agendan i dag.
Jag går upp och fixar den, kallt i lägenheten
och det är jobbigt då jag får mer ont när det
är kallt.
 
Skit i det nu jag skall njuta av min morgon som jag bör.
Gubben jobbar och sonen är i Jordbro så det
är bara jag :) Hur bra är inte det??
 
Så läsa  lite nyheter.
Massa saker händer ute i världen, det är så tråkigt.
Här hemma är det också kaos, flicker kan inte gå som dom vill norr
om Stockholm. Det kan man se i kalla fakta i kväll. Och en bra journalist
har kastat in handduken.
 
Nä jag ger mig nu tar en sväng ner till Camilla så vi kan
komma iväg sen, har ringt min läkare också hon skall också ringa.
Ja kör ner till Camilla då ringer min läkare, så passande. Jag stannar
bilen vid vägkanten för att ta samtalet.
Nä hä hon kan inte titta på min nacke så jag får allt ringa en annan läkare.
Tragiskt, min läkare är uppbokad med hembesök hela veckan.
Och sen kommer hon tillbaka i början av maj.
Ja ja jag kollar läget i morgon.
 
Tar en kaffe hos Camilla och snackar lite.Vi skall åka till
Dollar store och även träffa Lena K  kul hon är en go och
glad kvinna som jag gillar. Så vi börjar röra oss mot
affären vid 10 tiden.
 
Knalla runt lite och fixar påskägg till barnbarn, Camilla
hitta en vas och Lena hitta också lite saker.
Vi åker till Hallunda och tar en lunch på
Burger king.
Linus med sin farmor
 
Lena skall till Liljeholmen och lägga om sitt sår på foten.
Camilla och jag tar en sväng till Hågelby och mata fåglar
PH matar fåglar
Fina är dom
Min dotter och Linus
 
Camilla kör hem till sig i min bil, dom skall vidare till Länna och 
lämna sin bil så Thomas kan tvätta den. Jag tar min bil och
kör ner till blomsteraffären för att få tag i mossa.
Köper påskliljor också.
 
Påsk pynt :)
 
Mitt ris
Mitt ljus arrangemang
Mina påskliljor.
 
Sen satte jag batterier i min fina lysande tavla som jag fick av Linus.
Den är så fin och den kommer att lysa i kväll när jag skall sova.
Jag blev så glad.
Present av Linus
 
Jag tar lite kaffe och kollar runt på FB och media.
Lika tråkigt som i morse. Men tar och spelar lite då.
Skall förbereda maten så att den är klar då Ari kommer
hem. Fläskfilé och råstekt potatis.
 
 
Sen blev det snack om vad vi skall slänga och vad jag inte skall slänga.
Jag har ju så mycket saker så det blir massa saker som slängs.
Inte så kul kan jag tycka men det är ju lite så att vi kommer
inte att få plats.
 
Jag skall se Dr Qween och sen lite Miami CSI.
Min kväll är här och det kommer att vara
skönt att få slänga sig i en säng.
 
Tack för att du läste om min dag.
Hoppas du tittar in  igen.
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0