Helg och vad händer då?

 
SUPER FARMORS BLOGG   
V. 14.
170407
 Irma & Irmelin
 GRATTIS
 
DAGENS CITAT
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Ja i dag tar jag tag i en dag som heter fredag :)
Och den innehåller inte så värst mycket,
Jag tror att det är ock kommer att
vara solig dag :)
 
Det passar mig så bra jag älskar solen :)
Men jag skall väl börja på ruta ett.
Frukost.
 
Ja min kära lilla frukost , jag har sovit hela natten och
blivit hungrig så pass mycket så det är så gott
att peta i sig en god och nyttig
frukost.
 
(ej vårat garage) 
Har varit inne på garage kontot och sätt till att alla
som är där betalar, det är ju en för del när det 
är så pass stort så dom är 5 - 6 st som
delar.
 
Jag har en slentrian som inte fattar att man betalar i
slutet av månaden för nästkommande, hur svårt kan det va??
Ja ja nu är det ju så i detta fall. Hoppas på bättring men jag tvivlar :)
 
Vad är det på G nu?
Jo jag skall till Camilla och fika, hon skall
jobba så jag får allt ha en Linus i dag. Han har dagis nästa
vecka och då skall han dit, det blir roligt för han, leka med sina kompisar.
Har funderat på om jag skall ner till Ärla en sväng nästa vecka.
Kan vara roligt för Linus att träffa kusinerna :)
Han pratar om dom varje dag :)
Han vill att dom skall
vara hos mig :)
 
Beror på hur min vecka ser ut dock.
Jag vet att jag skall tvätta på måndag så då
är jag inte ledig.  Vi handlar lite innan vi far hem
Yoghurt, pannkakor, makaroner, tandkräm det var nog allt.
 
 
Kommer hem och upptäcker att jag glömde dasspapper.
Ja ja jag kan handla det i morgon eller så. Hoppas 
ingen blir dålig i magen :)
 
Jag skall ner till Botkyrka i dag, håller på att byta lägenhet med 
några som bor i Tuna. Kan vara intressant att bo på sex trappor...inte.
Men nu får det bli så. Jag försöker få ner min hyra så det är bra att börja
med en trea.
Så det gick en smula fort vill jag lova, 12 minuter så var första
pappret klart. Visserligen skall man ha mera papper än så.
Så inkomst papper också. Får jobbet fixa.
Ja ja jag är hemma igen och nu 
skall Juhani åka till
flickvännen.
 
Jag sitter här och funderar på vad jag skall göra nu???
Men se där kommer gubben hem, han skall till
garaget. byta vinterdäcken.
 
Ja jag kommer ner om en stund skall bara klä på Linus.
Du kan åka jag kommer sen, Så tar jag hand om
Linus och ser till att han får lite mellis i magen.
Nu skall vi ner till Ukki.
Jag kommer till Garaget och här är det folk, många som skall byta däck.
Men Ari har problem med upp och ner, fan det ser riktigt illa ut.
Han måste göra något åt detta, fan det är inte bra. Och titta
här, Ari och hans kompis hittar var min bil läcker.
Bromsröret sitter inte i som det skall.
 
Fan det är ju livsfarligt hur jobbar dom på verkstan egentligen??
Dö nickar. Arg som ett bi blir jag, jag kunde ha fått allvarliga 
konsekvenser av detta. Jag har suttit på 120 väg och kört.
Alltså hallå nu är jag besviken satan.
 
Just i hättan när den är som allra värst ringer min lur, det är
Ellie, hon frågar om jag är hemma, och då menar hon i Tumba.
Ja i Tumba är jag, i garaget. Varför??
Det har hänt ett terrordåd i Stockholm, på Drottninggatan och Åhléns.
En lastbil har mejat ner folk och kört rätt in i entren Åhléns.
Va??? Vad säger du??när då?? Nyss säger hon, jag sätter på
radion i bilen och hör nu nyheterna 15.00
Men det är inte sant...Var är mina barn???
Jimmie med familj är i säkerhet mitt ute i sin skog :)
Camilla är hos Sanna :), Ellie är hemma i Karlskrona, Rickard vet
jag inte riktigt var han var. Han skulle köpa cykel till Jack, Jerry ingen aning.
Juhani....i Flempan hoppas jag. En tanke går faktiskt också till Saga, skall kolla på
nätet.
 
Här kollar jag nu upp alla vänner vad de befinner sig, i säkerhet står det.
Bra då skall jag hem och kolla nyheter så man blir uppdaterad.
Detta är ju sinnessjukt.
Måste fixa middag också det är ju den tiden nu och jag skall försöka äta lite.
Juhani kommer med Ashani senare. Vi äter först. Nu tittar jag på nyheter.
Jag fattar inte, vad är det med människor??
 
Hur skall jag nu fånga natten?
Jag skall ju sova snart och vet inte hur.
Många tankar i huvudet. Massa känslor som
både är sorgliga och arga. lite jobbigt tycker jag.
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0