Hjälp vilken dag.

 
SUPER FARMORS BLOGG 
 
 
V. 15.
170411
Ulf & Ylva
 GRATTIS 
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Min dag är i full speed,
Det är segt och jag har drömt hårt, minns inte drömmen så mycket 
men den har varit ihärdig. Jag är mycket trött efter den.
Har väl varit och sprungit runt igen antar jag.
 
 
Min frukost.
Välkommen till dagen, jag skall njuta av dig och sen 
får min dag börja sakta men säkert.
Men då ringer Camilla.
 
Hon har problem med andningen.
Det blir Huddinge då, hon gör tappra försök att få
en tid på vårdcentralen. Det går inte så bra. Det finns inga
tider då alla läkare redan är uppbokade.
 
Jag har ett ärende i Huddinge centrum, jag tar det först.
Jag är hemma igen runt 11.30 då jag pratar med Camilla igen
och hon har ont och tryck över bröstet.  Vi bestämmer oss för att ta HS nu.
Så in till sjukan, vi har fixat med hämtning av Linus så det
är inga problem. Vi kommer snabbt in  så dom tar ett EKG på henne.
Sen dröjer det 30 min innan vi blir inhämtad till provtagning. Här är det nu tre sköterskor,
som är hur duktiga som helst att ta blod. Men inte på Camilla, det fungerar inte.
 
Nu kommer läkaren som ordinerar massa prover  och ett ultraljud
hjärtat. Sen försöker ytterligare en att ta prover.
Jag flikar in lite lätt att den är lite djupare och
pekar var dom skall ta.
 
He he bingo här kommer det blod, tack och bock fyra rör.
Så var det klart. Nu skall vi vänta på om hon skall röntgas eller ej.
Hoppas inte det kan då ta hela natten. Nu har vi väntat länge och här
kommer läkaren. SLE ser bra ut, inga proppar, hjärtat har bara ett medicinskt blåsljud.
 
Vi kan gå hem hon skall ta det lugnt och se om det ger med sig.
Så nu skall vi hem och hon får ta det lugnt...eller hur, min dotter hon
är lika bra att ta det lugnt som jag.
 
Väl hemma äter jag en sen middag och pratar med Ari och Juhani 
(som förövrigt är hemma). Äter mat och kollar lite på TV:n hoppas få en bra natt.
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0