I dag..Verkstad med Bee

 
SUPER FARMORS BLOGG    
V. 16.
170420
Engelbrekt
 GRATTIS 
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Det är bara att gå upp och fixa med dagen.
Skall plocka upp Joline i Slagsta och sen skall hon
vara hos oss till lördag. Hon tycker det kommer att vara en
enorm bra ide, hon skall minsann träffa kusinen.
 
Ja det kan nog vara bra :)
Jag startar lätt med en kaffe och smörgås.
Det får bli etapp ett. Tvåan kommer senare när jag har
kommit tillbaka från Slagsta.
 
Jag tar och startar bilen nu och rullar mot Slagsta.
Vilken stress det blev på min kära son.
Oj oj nu kommer han sent till
båten kommer missa
den helt sjukt.
 
Ja jag han ju före honom till färjan.
Ari är också där, han får väskan och jag tar barnet och tpårtan.
Men något hände, Joline blev så ledsen , grina som fan. Jag fick lov
att ringa pappa så hon kunde säga vad som gick fel. Lilla pyret.
 
Nu är pappa och Ukki på jobbet, dockis är i Ukkis bil.
Hon kommer hem med Ukki. Hon blev lungn men börja fråga
efter när hon skall få träffa Linus. När kan vi hemta Linus. Men vill
du inte vara med mig ett par timmar först?? Skulle vara kul för mig.
Jag körde Camilla till jobbet och Linus till dagis. 
Han fråga om jag kunde hämta han tidigt :)
Kul att han gör det i dag då :)
Ja jag kommer sen.
 
Jolin hade lite tid med bara Juhani själv.
Det var bra tyckte hon, jag hämta henna och vi kör till verkstan med 
bilen för en lite koll, han är lite trött. Jag och Joline knallar och köper glass, i kylan.
Sitter och njuter i solen, vi hitta en bra plats.
Bilen blev klar och jag fick Bee med mig hem. Han skall in
på service senare med tändspole byten och lite annat.
Så nu tar vi det lilla lugna till dess.
 
Vi kör hem för att vila lite, jag skall ju ner i centrum och Botkyrkabygget.
Skall ju byta lägenhet, hoppas det skall fungera. Jag vill gärna
att det går vägen. Behöver mindre nu.
Sen handla mjölk och så korv till middagen.
Karina är också i affären och handlar.
Men sen går vi mot bilen och
åker hem. Linus skall
hämtas 13.
 
Lunch hemma och vi spelar lite, sen var det bara att hämta Linus.
Joline fick gå in och hämta han. Han blev skit glad,
Joline min bästa kusin, kramkalas. Ser 
riktigt trevligt ut.
 
Vi åker även till orm gropen och plockar upp Juhani.
Han skall på studentskiva i dag med sin fina fru.
Ja vi skall ha lite film med mellis.
Kul.
 
Det var ett bra ös på dessa barn och mellis och allt 
med film och lek jag skall också försöka fixa 
med middagen som inte var någon
avancerad sak. Gissa var
det var??
 
Korv med mos det ville hon ha, Linus ville ha makaroner och köttbullar.
Ingen konstigt med det, alltså barnens favoriter :)
Ja gubben får taskig matlåda i morgon :)
Tur att det är kort dag.
 
Ja det blir kväll i dag också, jag kör ner Linus och
Joline hänger på, tar en kaffe med Camilla och
sen är det hem som gäller.
 
Väl hemma vill Joline lägga sig inte för att hon somnar nej nej,
hon ligger och kollar film. Jag skall nu också lägga mig,
känner mig inte så värst bra... trött och seg.
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0