Ja vad gör jag nu då?

 
SUPER FARMORS BLOGG     
Dag 100 på året
V. 15.
170410
Imgvar & Ingvor
 GRATTIS 
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
När gubbens klocka ringer tänker jag...inte nu.
Blev lite glad när det var hans klocka och inte min.
Somna om och hade en konstig dröm. en flicka ramla
ut genom ett fönster.
 
Ja ja det var lite jobbigt, känner inte igen henne.
Blont hår med korkskruvar. Ja hjälpte henne men vet
inte hur det gick.  Känns lite olustigt.
Min dag börjar med att jag går upp och fixar frukost.
Fil, musli, smörgås och kaffe, lite bust dricka
gjort på ingefära. så nu är jag pigg
och super bostad :)
 
Media skriver i dag att killen som gjorde det galna terrordådet 
i fredags gjorde detta för att vi bombar Syrien......
Men stoppa alla pressat, VI = Sverige,
bombar vi Syrien??
 
Är det inte USA och Ryssarna, Trump och Putin????
Löven vad har du för lik i garderoben???
Har du gjort en order om att
bomba Syrien???
Hur får jag svar på detta då? Eller har jag missa något??
Nä nu skiter jag detta jag vill inte läsa mer om idiotiska terrordåd.
Hela världen är ju helt crazy.
 
Min dag jag åter går till min dag.
Har nu intagit frukost, skall
ta lite kaffe nu och titta
på facebook.
Ja ha Camilla ringer hon är väldigt yrslig så hon
kan inte köra bilen. Jag åker ner för att hjälpa henne.
Vi lämnar Linus hon går med in. Sen kör jag henne till jobbet.
Hon har väldigt tryck över bröstet och känner pulsen väldigt hårt.
 
Jag hoppas det funkar för henne och att det inte blir något galet nu med allt.
Hennes chef är en riktig skräck ödla, kommer med påstoenden
som är över ett år gamla. Som det inte finns några almanacka
kvar att kolla i vad Camilla har skrivit.
Lediga timmar för läkarbesök.
 
Bara för man är chef får man inte bete sig som ett arsle, eller det är tydligen
det man skall göra. Undra om man blir omtyckt då??
Nä nu far jag hem tar en sväng förbi Messes,
Bumble Bee behöver en över syn av
sina bromsar i fram. 
Nu måste jag hem, har tvätt klockan 10 och jag är ensam så det är noga att
ha alla fyra timmar. Kan vara jobbigt med att mata in tvätten.
Tar en kaffe och sen går jag ner med tvätten,
fyra maskiner.
 
Hänger sen upp tvätten 11.15. viktigt att få den torr så
jag går ner igen klockan 13. Innan dess är det
lunch. Kyckling och sallad, mycket gott.
 
Klar med tvätten 13.40 Tar en kaffe innan jag åker ner för att plocka upp Linus.
Jag lova att hämta han och det är då det jag skall göra. Han äter mellis
klockan 14 så det är OK att komma kvart över. Då är han klar.
 
Vi åker upp till mig för det ville ju Linus, är min kusiner där frågar han. 
Nej hjärtat men vi kanske kan åka dit jag kan prata med Nea.
Ja det skulle vara kul säger han.
Han tar min surfplatta och sätter sig i soffan, jag skall påbörja med middagen.
Har lite köttfärs att som jag skall fixa, nu är det ju så att jag skall
pröva igen de där med köttfärs, bacon och ost.
 
En timme i ugnen, där efter kan jag och Linus åka till
Brinken för att lämna han hos mamma. Mamma
har fortfarande  känning av hjärtat. Jag
hoppas det "bara" är ångest.
 
Jag och Ari skall skynda oss lite att äta och att sen fara ner
till köpcentrum. Ett paket till Jack skall vi ordna han blir
ju fyra år nu.
Vi hitta en bil som kan vara OK för han.
Dom bor i Tullinge nu och det är i en fin liten trea.
När vi kommer dit är Jessicas pappa där. Han har fått massa
packet som han vill att jag skall hjälpa honom med att sätta i hopp.
 
Vi blir där en timme, trevligt och Jack är glad åt sina leksaker.
Jag blir så seg att min blick börjar "darra" . Känns väldigt skumt och
När jag kommer hem känns det ännu värre.
 
Det blir en tidig säng lege, jag skall kolla lite tv och det
känns nog bra att ligga lite. Så min dag får allt
sluta här och hoppas att jag är bättre
i morgon.
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0