Jobba äntligen :)

 

SUPER FARMORS BLOGG     
 
V. 17.
170424
Vega
 GRATTIS 
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Jag vakna när gubben gick upp klockan 05.00
Det var ju inte så jag hade tänkt, sätter på
mig mina ögon lappar jag har för det är
skit ljust i rummet.
 
Det blir bra så jag kan sova lite nu då.
Ja en timme till närmare 06.30.
Ligger kvar och funderar.
 
Nä upp och fixa frukost, Jag skall ju ha en haltande Wilma i dag.
Så det är ju bra om man är uppe när hon kommer.
Så det är bara att fortsätta att läsa nyheter då.
Om franska valet, det närmar sig och
då är det intensivt.
 
Zlatans olycka med knät och korsbanden.
Han kommer tillbaka han är en mästare.
Men operera måste han ju.
Lycka till Zlatan.
 
Andra nyheter i kort het, olycka på vägen, en
död och en allvarligt skadad. Jobbigt när det
händer. Sen är det om Trumf så klart.
Skum läser bara gillar han inte.
(  När du är undersköterska vet du att varje dag finns
du vid någons sida och rör vid deras liv och
varje dag blir du berörd av någons liv. )
 
Nå ja min dag är i alla fall igång och det är min första arbetsdag på .....
ett halvår och två operationer senare. Det var ett måste då 
det var super tight  i karpaltunnel.
 
Nu skall jag nosa på jobber lite och få känna på hur
det kommer att bli att jobba. Ny avdelning kommer jag på
för jag hamnar på A-sidan :)
 
Andra rutiner där så klart för det är ett boende, jag har
ju varit ett par år på växelboendet, och dom rutiner
som är där är annorlunda en på ett boende.
 
Då är det lunch och ytterligare några timmar
att göra vad somhelst med. Jag har ingen lust att
städa eller något annat tråkigt.  Jag lägger mig på soffan.
Här kan jag ligga ett tag.
 
Åker till jobbet strax innan fyra.
Det är lite annat jag skall hinna med innan jag börjar.
Lite kaffe och så lite mer tv. Klockan är bara 14.30.
Massa tid att slappa på. 
 
Hepp nu är lugnet på Västergården bruten för nu kommer jag.
Det var bara känd personal inne på B- sidan, Nega Kul.
Jag fick också jobba med en timmis på A-sidan,
gör inget för hon var bra.
 
Kvällen gick väldigt bra och jag hoppas jag var till nytta för min kollega :)
Trotts allt är det jag som saknar rutiner från A- sidan, jobbet i
sig själv kan jag på så klart, men det finns alltid olika
rutiner, Vem skall ha mat först, vem skall
läggas först och när.
Men vi löste det så elegant, man kan tro att vi har jobbat i hopp förr.
Trevlig tjej och jag är nöjd med min kväll. Hoppas nu att
jag får jobba med någon jag känner i morgon.
 
Sluta 20.30 Det är lite annan rutin nu igen, nytt schema
med tider och så. På onsdag skall jag komma in 8.30 helt galen tid,
Man behöver vara två klockan sju. Men inte här inte. Skit i det nu jag skall hem
och få i mig lite kaffe och medicin.
 
Lite TV och sen natt i natt.
 
Tack för i dag. 
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0