Långfredag - en lång dag

 

SUPER FARMORS BLOGG  
V. 15.
170414
Tiburtius
 GRATTIS 
 
Långfredag
 Långfredagen firas i kristen tradition till minne av Jesu korsfästelse och död på Golgata utanför Jerusalem. Dagen är i Sverige en allmän helgdag och infaller fredagen närmast före påskdagen. Namnetlångfredag kommer av att dagen var lång och besvärlig för Jesus och eftersom gudstjänsten var längre än andra dagar.
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Jo min kropp känns som det gick vilt till på Blåkulla :)
Inte så roligt tycker jag. Har lite att fixa i dag.
Men börjar från början.
Frukost.
 
Koll på median och några trafik olyckor har varit i
påsk trafiken. Och så har Hollywoods frun Gunillas hus brunnit.
Det är ju lite otäckt när hon har sin gamla mamma, dotter och djur i huset.
Man skall hinna försöka få ut alla. Så en kram till Gunilla skickar jag i alla fall.
 
Då skall jag ta i med hela min kraft.
Detta händer i dag :) 
 
Thomas och Camilla kommer över, vi skall ta ner våran vägg 
som har delat av vårt vadagsrum i mer än fyra år. Nu
kommer den ner och det är lite oroväckande
akvariet måste flyttas först.
 
Och fiskarna blir helt oroliga och far in i glasen hela tiden.
Vi sätter ner dom i en hink ställer den i badkaret och
släcker. Lugn och ro för dom.
 
Nu är väggen och en bokhylla väck.
Nu skall jag se hur jag vill
ha det.
 
Bokhyllan kommer på plats och jag får sätta dit lite saker
som kan stå där tills vi flyttar. Letar ju lägen het så 
hoppet är ju där, en mindre lägen het tack.
 
Det drar ut på tiden men akvariet kommer på plats
och det gör soffan också. Bokhyllan står ju
redan. Tack Thomas och Camilla för
all hjälp. Det är ju bara mitt kavar.
 
 
Så Juhani och Ashani hjälper till med installering av internet
och dammsugning, torka golv och ha dit mattan.
Så fint det börjar att bli. Jag passar på att
packa ner CD, fotoalbum och böcker.
 
Juhani, Ashani och jag åker till Robbans, pizza till
middag, lätt och smidigt. Här orkar jag inte
laga mat.
Plockar lite till, men börja tappa saker som bara den, pallar inte att hålla i
dom, fattar inte vad det är som händer. När jag blir trött så är mina
händer helt orkeslösa, nu är vänster värre än höger.
Men än då. 
Skall göra lite kväll tänker jag, då ringer Linus.
>Mormor har jag kompis hos dig??<
>Jag skall se Linus<, säger jag.
På min säng sitter kompis.
 
Jag får åka ner med den så han kan somna.
Och han får den och sen är det tyst från hans hörna.
Han somna på en gång, dessa nattis saker viktiga till tusen
för barnen.
 
Nu är jag hemma och ja jag måste sova nu, hela min kropp värker.
Man är en sliten gumma :)
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0