Ny dag och jag skall bara va

 
SUPER FARMORS BLOGG  
V. 14.
170406
Vilhelm & William 
 GRATTIS
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
 
I dag är det bara en torsdag, vilken som häls nästan.
En vanlig torsdag med allt vad den skall innehålla.
Jag börjar med att tina upp i en varm dusch.
 
Frukost
min stund på jorden, min fukost njuter en stund av
den och känner mig väldigt bra. Tar en titt i
media världen.
Misstänkta mord i Sverige hör till vardagen nu.
Är det rätt? Nej anser jag då folk glömmer varför
dom har kommit hit i första hand. Att människor som
krigar mot varann i sina hemländer tar hit kriget och fortsätter här.
 
Att olika gäng bildas för att skjuta ner varann och
att flertal oskyldiga drabbas, är inget vi vill ha heller.
Fina Sverige, vårt fosterland har blivit ett slagfält
för andra kulturer och värderingar att kriga i.
 
Detta är inte rätt för oss som vill bo i vårat fina land
i lugn och ro, ha en fristad att bo i utan att behöva
titta mig över axeln hela dagarna.
 
Vad gör våran flata regering?
Ingen ting dom är så flata
att dom inte kan sätta
krav på alla som
kommer in.
Välkommen att bo här men dessa regler och lagar har vi.
Följ dom och kom in i samhället och bli en med oss.
Du får ha vilken religon du vill, men...hedersmord
och att inte acceptera andra människors religioner
är inte tillåtet.
 
Vi respekterar människor och vi har hög tolerans.
Vi är vänliga och tycker om att diskutera olika ämnen.
Vi hjälper varann när det behövs och vi är ärliga mot varann.
 
Men kan inte gå och skjuta varann eller hoppa på flickor
som har kjol på sig på sommaren. Vi kan bo ensamma eller med kompisar,
Vi skrattar och vi lever ett glatt liv för vi kan det eller får det. Försök inte ändra på de som är 
Svenskt för det är våra traditioner, man behöver inte delta men man skall bara respektera detta.
Ömsesidig respekt är vad vi vill fortsätta att ha.
Vi är Sverige och vill förbli Sverige.
Kom och bo här, jobba här
låt dina barn växa upp
här helt OK.
 
Men ändra inte på hur vi är för vi är Svenskar med allt vad det
innebär. Vi gillar djur och har dom som sällskap, hur
fint som helst, vi vill fortsätta med det.
Tack för ordet.
Arg morgon trött PH, varje dag skall man läsa att
någon är skjuten eller att någon Svensk har trakasserats.
Så jobbigt tycker jag att det är. 
 
Nu till min dag jag var ju hos läkaren i går, det är sjukt att det skall 
krångla så förbaskat just nu med mig. Jag hoppas att det
blir bra nu med allt som skall göras med mig.
Men jag tar en solig dag först och tycker att den skall
flyta på som jag har tänkt mig. Det är bara att svänga
ner till Camilla. En kaffe och jag kör henne till jobbet.
 
Jag och Linus tar oss hem, vi skall handla glass 
för mormors glass är slut.  Jag får med mig Juhani också.
Passar på att handla mjölk också.
Klockan tickar på och det blir lunch.
Jag skall fixa makaroner för det
är vad han vill ha. 
 
Lite lek med Linus blir det han tycker det är kul ute.
Vi leker och han gör massa roliga saker. 
Han har en bra fantasi.
 
Nu på eftermiddagen skall vi hämta Camilla 
hon slutar 15. Vi har lite ärenden att uträtta.
Det tar sin tid men det är det värt.
Sen skall vi hem så det är
bra en fika hos
Camilla. 
 
Min middag är ju redan klar. Den fixa jag  redan
i morse. Så det är bara att duka och äta.
Vi är fyra till middag i dag igen.
Jag är lite slöa då jag har
satans ont i nacken.
 
Skall göra kväll och sen bara slappa.
Jag behöver inte göra något alls.
Har gjort mitt i dag.
 
Tv serie och lite slö säng vila.
 
Tackar dig för titten i dag.
Kommer gärna in i morgon.
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0