Och så tar jag ytterligare en dag.

 

SUPER FARMORS BLOGG 
 
V. 15.
170412
Liv 
 GRATTIS 
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Då är jag vaken och tar min frukost.
 
Blir lika irriterad i dag också, jag vill liksom sova en stund.
Jag har inget nu på morgonen som skall göras och jag vill bara 
få sova lite länge kanske :)
 
Men som ni ser är jag uppe 06,05.
Vad skall jag då göra efter att intagit morgon målet?
Läsa nyheter... det är mycke om terrorkillen.
Jobbigt, men nu står det lite om de som
omkom och hon med barnvagnen.
 
Lite tragiskt om indragna tjänster för föräldrar med barn
som har särskilda behov. Alltså va??? Hur tänker de nu??
Man söker olika hjälptjänster för att man är i behov av hjälp/avlastning.
Har man då fått ett par tjänster skall den väl inte dras in? Barnet i fråga
har väl fortfarand sitt behov av hjälp, så också föräldrarna...eller??
 
Om ett barn har låt säga CP- skada, föräldrarna söker hjälp med
avlastning x-timmar per dag, och färdtjänst så barnet kan gå på djurpark, bio,
badhus mm. Familjen blir beviljad, i fyra år. Sen helt plötsligt skall detta dras in.
Har barnet då blivit "friskt"??
 
Myndigheter i all ära men ibland tror jag inte högerhanden
vet vad vänsterhanden gör. Hur knasigt som helst.
När man söker avlastning mm så är det
av en enkel anledning. Man behöver
hjälp.
 
Trött jag blir måste hitta något annat att läsa om......
Ha ha dom har en dokusåpa med katter, ha ha 
Så bra den är:)
 
 
Ja då går min dag vidare vad jag kommer att göra i dag.....
Har jag ingen aning om, det kommer bli roligt att 
läsa i slutändan vad som hänt i dag.
 
Kommer på att jag måste köpa toapapper och kaffe....
Det blev mjölk, yoghurt, bröd, kaffe, ost,  kyckling,
grönsaker, toapapper.
 
Detta med att handla lite...inget för mig kan jag tänka mig.
Men det var sånt som var slut och då kan man lika
gärna köpa nu.
 
Hem Juhani hjälper mig med att bära upp.
Jag skall inte bära med min vänstra
hand så mycket.
Lunch med sonen då, och han börjar dammsuga, plocka
undan och sen försvann han in i duschen. Jag ligger
och softar på soffan ock kommer på att fan jag
skall hämta ett paket på ICA i centrum
och handla på apoteket.
 
Det är bara att dra ner och göra dessa ärenden.
Hem och ringa samtal, Com hem som 
skickar en dubbelfaktura.
 
Ja det blev så med bytet men sen kommer du bara få en 
varje månad, Tack då... Ringer försäkringskassan, har svårt att få tag i min
handledare, men hittar en annan tjej som skickar meddelande till hen. Hon fixar också
blanketter och annat till mig, mycket trevlig tjej.
 
Så ringer telefonen och det är från försäkringskassan :)
Hej Annette kul att du ringer har försökt nå dig
i flera dagar. Oj har du måste vara något
galet på min lur då. Ja så kan 
det va.
Jag berättar att jag skall börja jobba 24 april men inte fullt.
Jag berättar också om min operaton som skall
komma och varför. Hon var mycke
förstående och tycker att det
är bra att göra det nu så
är det klart sen.
 
Jag skall komma in med ett schema som
hon skall godkänna och sen skall
jag jobba på dill slutet av maj.
Klart.
 
Ja då är det åter igen lugnt här hemma,
Skall kolla lite mer tv, Camilla ringer och jag pratar 
lite med henne, hon skall hämta Thomas från Länna.
 
Jag ringer Nea för att snacka lite, men där är det upptaget.
Hon ringer sen, oj där händer det saker. En ruta är sönder, hur lyckas
dom??? Man springer inte i trappan utan man går i trappan, Hala strumpor
inte så bra att springa då.
 
Joline kommer och försöker ge mamma lappar från dom stora
flickorna, där det står förlåt.... Ja ja pappa kommer också hem snart
och då är det ju liv i luckan igen...man bör tänka sig för kanske.
 
Ja klockan tickar och här kommer gubben hem.
Jag fixar middagen fläskkotlett
kan det vara gott eller.
 
Han talar om att han skall upp till Haparanda,
han skall träffa sin bror, kul tycker jag.
Hoppas det går bra med resan då.
Jag följer inte med, jag
kan inte.
 
Ja då är det kväll och jag skall nu lägga mig och slappa
i sängen som jag brukar. Tittar på FOX på bra
program. Så tack för i dag och på återseende.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0