Tvätt och samtal i dag

 

SUPER FARMORS BLOGG   
V. 16.
170419
Olaus & Ola
 GRATTIS 
 
 
Grattis Jolin
5 år i dag
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
När man vaknar 5.30 och säger nej till att gå upp.
Jag har legat och varit hård mot mig själv
hela morgonen :)
 
Här skall inte gå upp, här skall sova eller vila åtminstone.
Men till slut talar hjärnan om att toaletten måste besökas :)
Ja ja det är bara att gå upp.
 
Fixa frukost och så njuta av den,
Tittar på almanacka och ser att det står
Jolin 5 år, fatta 5 år är skruttan. Hon är en sån fin tjej.
Jag skall minsann gratta henne på lördag :)
 
Nå väl här är det nu bara att göra det bästa av dagen och
se till att det går vägen. Jag har tvätt 10.00 samtidigt som jag har möte på jobbet.
Hur tänkte jag nu?? Nja låt mig säga så här jag missa tvättiden  när jag beställde mötet
med Eva adm. på jobbet. 
 
Har pratat med Eva att jag blir lite sen och det är för att jag skall lägg ner tvätten.
Så kan jag bara hänga när jag kommer hem. Det blir så bra så...:)
Skall ha lite fullt ös i dag så jag måste tima allt på 
minsta nivå i dag.
 
Jag ringer Eva och är lite sen, men hinner ju lämna saker och tin ändå.
Jag har alla minuter precis i schakt. Ner med tvätten 10.00 lägger i och sätter igång.
Nu är det bara att gå till bilen och så till jobbet. Parkerar och går in.
Skall kopiera lite först. Så nu ner till Eva.
 
Ja ha ja nu är det möte då...Men hur kan hon dubbelboka sig,
jag skulle ju snacka med henne?? Jag blir redigt trött på
människor som inte står för sin sak. Men i alla fall.
Lämna intyg och så får jag mitt schema,
bytt helger har dom utan att
fråga. Inte bra.
 
Så nu jobbar jag ojämna veckor på helgen. Ja ja så kan
det gå när haspen inte är på. Då går jag in till Maria på D och pratar
lite. Visar schemat och sen vi hörs tack och hej. Nu kör jag hem. lite så där trött
är jag. med lite upphängning av kläder och sen lunch.
 
Då är det bara att köra klart med tvätten, tur att Juhani är med han
hjälper till massor och det är tur det. Men då är vi klara :)
Jag skall plocka upp Susan i Tumba hon skall ju
till Camilla i dag.
Och min älskade son är helt super sur, hans fin skor har fått fötter,
ha ha ha fått fötter :) Vad vitsig jag är på hans bekostnad.
Ja men då får vi kolla om vi kan hitta ett par
Så plockar upp susan kör henne till
Camilla. Jag hinner inte fika
tyvärr, jag säger nej
till kaffe...
Men i väg med Juhani prova skor, nä dom är inte bra, nej dom går inte.
Nej, nej, nej....Ja dom går om det är ok för dig mamma.....
Ggggrrrrrr Ja ja ta dom då, du skall hjälpa till som
fan med renoveringen glöm inte det......
 
Lämnar han hos Anthony
Jag har Joline i luren hon skall minsann komma till mig.
Hon skall minsann leka med sin kusin. Hon planerar som bara den.
Men då missar jag mitt kalas.....Nej då gumman lilla både Linus och farmor kommer
att vara med så det blir bra :)
 
Ja men skall fixa middagen då. Min man skall få Thai mat i dag.
Man kan tro att jag gillar det väldigt mycket :) 
Stackars min familj som måste stå
ut med detta varje dag.
 
Juhani har sin kompis på HS han vill åka dit
och hålla honom sällskap. Jag kör honom dit.
Kompisen blir så glad när min son kommer 
Nu slipper han sitta där själv.
 
Nu när kvällen står för durren så skall jag nog softa, kommer
att bli satan jobbigt i morgon plocka Jolin 06.00 vid
färjaelägret. Så nu kör jag bara en lugn kväll.
 
Först tittar jag på Dr. Phil. Sen kommer 
Birkan Tore 
med ett pogram om änglar och hur de jobbar.
Skall bli spännande.  Jag gillar sådana
program. 
 
Nu är kvällen slut jag tar och lägger mig. 
  
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 
Trackback
RSS 2.0