Vad skall jag göra i dag?

 
SUPER FARMORS BLOGG   
 
V. 14.
170408
Nadja & Tanja 
 GRATTIS
 
Romernas nationaldag
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vaknade tidigt då en viss herre skall ligga
på mig, helst.  Men det är ok han är
lika klängig som Haylie. 
Mysigt.
Frukost vid köksbordet det är där man 
äter säger Linus.  Jo det är ju så
du har så rätt. Han äter sin
yoghurt och hans flingor. 
 
 
Vi skall nog inte göra så mycket just nu. 
Känner mig seg och lite vill inte 
göra något.
Thomas ringer och frågar om jag skall med till ICAMAXI.
Ja jag skall handla så det passar bra. Jag kan
ta min pant med mig fyra kassar.
Det blir bra det.
 
Det tar lite tid att handla men det gör inget jag har inge brotomt i dag.
Massa saker kommer med hem så det känns bara bra,
lite mycket kyckling i mitt hem bara men det går
bra för min del. 
Så nu har man en hel eftermiddag med att bara slöa och inte
göra något. Det är skönt på ett sätt men jobbigt
på ett annat sätt, jag känner mig så
in åt fanders slö.
 
Gubben är hos en kompis i Södertälje och Juhani har åkt till Salem.
Jag är själv och har det tyst och lungt inget som stör
så att säga. Gubben kommer hem runt fyra och
det var ju bra, maten blir senare i dag.
 
Jag sätter in fläskfilén vid 5 tiden och även potatisen, det är inne 
en timme, jag fixar sallad och det ser fint ut. Vi äter och det är
gott som bara den. Lite starkt tycker min man.
Men det tycker inte jag.
 
Hämtar ungar i Salem, två stora då.
Dom ville komma hem då Juhani känner sig trött
och börjar få ont i huvudet igen. Inte så bra där. Men han har tabletter.
Ja lite anmanas med grädde och riven choklad blev det också, det fick de vara med på,
Juhani och Achani.
Jag tänder ett ljus klockan är 19.55 jag sitter och tittar på ljuset
en lång stund, det är tyst och stilla och det är som om alla
håller andan, men jag är ju själv just nu i denna
minut 20.00
 
Andas lungt in och sen ut.... ett ande tag till. Mitt hjärta
hoppar lite i bröstet och det gör lite ont.
Nu kommer ljus och luft åter i huset
det var en tyst minut för de fin
människor som miste sina
liv i fredags 14.58.
 
Jag skall nu ta och knyta ihopp dagen då jag är
trött och vill inte vara med längre. Min dag
är gjord och jag känner att det får räcka.
Min man sitter och spelar på ett spel
och jag känner tack och hej.
Gör en fin kväll
ha kärlek med dig i sinnet och hjärtat.
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0