Välkommen april

 
SUPER FARMORS BLOGG 
 
V. 14.
170403
Ferdinand & Nanna 
 GRATTIS
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Då är det en måndag, första måndagen på april.
Det är ju spännande för april kan ha väldigt tufft väder.
Men i dag verkar det lugnt och stabilt :)
 
Jag har haft en jobbig natt då jag har sovit
lite illa eller varit stressad. Om man nu kan vara det
när man skall sova. Det känns lite så och det är inte så skoj.
Jag är liksom helt slut i kroppen efter att jag har sovit, då kroppen
skall ha vilat.
 
Men har pratat med Camilla och sen har jag ätit min frukost också.
Så dagen rullar på och jag får flyta med som man bör.
Inte så spännande heller. Vill bara vara pigg och
ha en bra dag.
2,5 grad ute, var är min sol??
Nu är det bara att göra soldansen så hon
kommer fram i dag för det skulle hon väl, vara framme??
 
Nå väl jag får fika sällskap av Camilla i dag,
hon kör ner Thomas till stationen runt åtta
sen kom hon hit.
 
Jag och hon fikar och diskuterar om vad vi skall göra i morgon.
IKEA kanske det ken vara kul eller inte :)  Det kan ju bero
på lite kan jag tycka. Det är ju bara att jag skulle vilja
titta lite på lite bord och så, färg, tapeter.
 
Köpa lite spackel och börja fixa hålen kanske :)
Jag har ju planer på att flytta så jag kan få en mindre
lägenhet. Det är ju bara så att jag och gubben inte 
behöver fem rum :)
 
 
Men nu till dagen jag och Camilla hamna med Linus på Donken.
Han skall ha lite lunch, pommer och bröd, han dricker vatten.
Jag tog en kycklingburgare och Camilla en chees.
Hon skall till jobbet 13.30 så jag tar Linus
med mig och kolla lägenhet.
 
Den var...liten och då menar jag liten.
Herre djävlar vad saker jag skall kasta. massa
blir det. Tur att jag inte har separations ångest på prylar.
Det kommer bara att kännas otroligt ledsamt att göra sig av
med saker man fått och hela sitt liv.
 
Mina kort och mina indian saker.
Oj vad tungt. Men som Ari säger bort med det bara.
Undra om han kan skilja sig från sina djävla verktyg och skruvar....
 
Nu skall jag inte bli arg utan andas lugnt och sansat.
Det blir nog bara bra. Eller inte.
 
Jag och Linus tar en sväng till mitt jobb, han är lite glad över att vara där.
Hoppas det inte tar så lång tid, jag prata med adm. Eva först ger henne
mitt läkarintyg. Sen hittar jag chefen och berättar lite hur den ligger till.
Jag skall ha semester i maj och sen om operationen.
 
Men det går väl bra och jag kan gå in på avd. B och fika
med Simon, Lydiah och Maria. Det funkar bra på avdelningen och
det är bara bra. Jag kommer att byta avdelning och börja på A- sidan. 
Det är OK då jag kommer att ha minsjuksköterska kvar :)
 
(detta är inte Wilma)
Vi åker i väg hem runr 15.15 väl hemma skall vi ta Wilma på en liten promenad.
Hon blev väldigt glad när jag kom. Tråkigt att vara själv trotts att hon bara ligger och
sover. Men nu var vi ute mer en en timme. Hon var så glad. Linus lekte en stund ute på parken
och sen gick vi hem.
 
Hemma börja jag med middagen till oss, köttbullar och makaroner till Linus
korv och stekt potatis till Ukki och mig. Det var gott, Linus åt dock bara makaroner.
Thomas kom och tog en fika, han var nog en smula seg efter kursavslutet i dag.
 
Han vänta in Camilla som skulle komma vid 18.30
och vi fika och snack lite. Det blev en hel eftermiddag med 
dessa människor :) Helt OK.
 
Nu när kvällen är kommen så är det bara att fixa och
förbereda sig för en kväll och lite TV.
Lugnt och skönt och bara slappa.
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0