Vardag igen

 
SUPER FARMORS BLOGG  
 
V. 16.
170418
Valdemar &Volmar
 GRATTIS 
  
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
I dag är det vardag igen och det kan kännas skönt.
Ledigheter i all ära men lite vardag är nog lite bra
kan jag känna, jag har visserligen varit
sjukskriven sen 21 november.
 
Två karpaltunnel operationer är utförda.
Det har varit jobbigt för mig för jag är inte
någon som vill vara hemma och dra benen efter mig.
Men det var nödvändigt då jag hade väldigt svåra domningar
och jag kunde inte hålla i något utan att tappa det. Så jag är glad att
det är gjort.
 
Min frukost blev på stående fot, det är sjukt vad det kan bli ibland.
Jag fick besök av min dotter som mår...piss. Helt sjukt.
Hon har till och med fått stressutslag.
Men vi snacka lite och sen åkte
hon till jobbet.
 
Ja jag skall sätta mig i telefonköer och så.......
Sös måste ändra tiden på inskrivningen.
Dom återkommer 10.05 Bra
 
Då är det röntgen som jag vill göra nu.....
Ringer och tro eller ej jag får komma idag, Idag
Fatta vilket flyt jag är oerhört tacksam för detta 16.40
Blir ju hur bra som helst.
 
Då skall jag se är det något mer???
Ja just ja facket skall ringas jag kommer att ändra betalningen på
månadskostnaden. Den skall inte var 100% när jag inte jobbar 100%.
 
 
Min morgon är i full rullning och snacka om att hinna med allt.
Ja det blir bra detta. Jag väntar på lite viktiga brev i dag, hoppas dom
kommer. Vill inte att det skall bli senare än vad det är. Så papper
från skatteverket och försäkringskassan väntar jag på.
  
Ja ha det börjar ordna upp sig här.
Telefon går lite varm och jag känner att 
det blir bra till slut. AFA är kontaktad och jag 
har mailat dit om min sjukskrivning.
 
 
Sös är fixad med en annan tid för inskrivning. Super.
Kommunal har jag också mailat till så det är också på G så
nu är det bara att ta en lunch med Linus och sen ner till centrum och träffa Susan :)
 
Oj jobbet måste ringa jobbet.
Men... inget svar hoppas hon ser att jag
har ringt så hon ringer tillbaka. Nu tar jag Linus och
åker ner till centrum, skall träffa Sussi P på en fika och lite
skitsnack.
 
Vi kör Linus över till sitt dagis där mamma Camilla har utvecklingssamtal .
Jag skall nu mot Skärholmen och röntga mig. Och Susan följer med :)
Kul med sällskap. Jag har bra tid på mig så det är inge stress.
Får vänta en stund och så är det jag.
 
Av med allt som har stål;
BH, halsband, örhänge tröjan. min hand som har en stålplatta
är också lagd åt sidan. skämt och sido jag skall ha den längst sidan.
Men det är det öronproppar in och hörlurar med musik... Jo när maskinen var
tyst hörde jag lite musik, men sen...nej nej mara ett himla knackande och bultande.
 
Klar och så är jag på G till Susan, köper några munkar till fikat efter middagen.
Jag kollar skal till Jollans mobil, hoppas jag hittar något, men nej då.
Kör hem åt och släpper av Sussi i Norsborg. Nu gasar jag
hem, hämtar gubben och skall äta middag med Camilla,
Thomas och Linus.
 
Tack för god mat och trevligt sällskap, men är trött som en gnu,
om den nu är trött. Jag skall titta på tv och sova.
Men slut i rutan och hej svejs.
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0