Då skall jag jobba 50%

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.34 
170821
Jo & Jonna
  GRATTIS   
 
 
DAGENS CITAT
   
VÄLKOMMEN Till MIN DAG   
Det är en ny morgon och jag är uppe med tuppen och det
känns inte så givande :) . Har snurrat i sängen sen
tre i natt. Kollar klockan så jag inte försover mig.
Blir en smula stressad av detta, känns inte
så bra.
Men varför klaga jag har ju hem, mat och man (om det är någon tröst )
Det är i alla fall jobbigt att inte få sova ordentligt på natten. Det är
kanske just därför jag är så trött efter jobbet :) .
you never know. 
 
 Frukost
Det är min tid att njuta av den och jag känner att det
smakar extra gott. Läser lite nyheter som inte alls är roande,
går över och läser på FB istället. Kan ju få se mina barnbarn där.
Johanna hade fest i lördags och hon klara den utan mig :)
 
 
Jag skall ju gå på bio med henne senare när flytten är klar :)
Det är jobbigt och det kan ju få vara det då, flytten alltså. Jag skall
lämna mina barns uppväxt hus :) Här har vi campat i hopp många år.
Många människor har passerat här. Fina minnen har jag också. Det är
ju tungt i hjärtat känner jag.
Men samtidigt kan jag känna att jag vill här ifrån nu :)
Något nytt med gubben, lite mindre lite annat :)
Jo det är så :) Det blir bra hoppas jag.
Nu är det bara två veckor kvar.
 
Nå väl nu måste jag sussa, har lovat köra dottern till jobbet och Linus till förskolan.
Sen var det raka spåret till jobbet. Kommer till omklädningsrummet. Här skall
jag fixa i skåpet lite, rena kläder skall hängas och det är ju bara att 
göra. Men det är ju bara att göra sig klar nu då. 50% i dag
känns ju bra och hoppas båda händerna håller.
 
Då så nu kör jag och det är så bra, ingen stress inge hit och
dit och ingen skit. Hoppas det är så här alltid och det vill
jag att det skall vara. Då känns det bra och jag trivs.
 
Nu är det tack för i dag och jag skall hem.
Gör ett stopp på Willys, mjölk,fil, bröd. Det är vad som saknas.
Jag skall överraska gubben med god mat så han kommer bli glad.
Då är jag hemma och här skall jag se till att fixa adressändringar.
 
Så lite mer packa :) Det är lite blomplock och det är
nu lite annat packande också. Juhani kommer hem 
och målar sista väggen. Det var ju bra killen.
Nu är det nästan bara städning kvar.
 
Ja skall fixa lite middag till min man.
Det blir en god köttfärslimpa, den skall då innehåll
ost och bacon lägger jag i en rulle. Rullen skall sen in i 
köttfärsen, lägger bacon uppe på också. Potatis så klart gräddsås.
Så vad tycker gubben??? Han åt för mycket så klart
och det är ju det som är meningen och han godkänner
middagen. Kul det är ju det som är viktigt.
 
Nu blir det kväll och jag skall nog softa lite, Idol börjar i dag,
kolla lite på det kanske. Jag skall ha soft kväll.
Tillbaka i morgon.
 
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen      
 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0