Det är ju bara en helg på G

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.33  
170818
 Ellen & Lena
  GRATTIS   
 
DAGENS CITAT
    
VÄLKOMMEN Till MIN DAG   
När kroppen säger nej och man vill bara inte, hur kommer man upp då??
Jo man gör en Pippi :) Nu går du upp säger man i barsk ton.
Och då man upp :)
 
Fixa frukost och så är dagen på G.
Har ett litet ärende i dag att fixa så då kör
jag på en gång. Det är ju bara att köra då...
 
Ner till Brinken hämta Camilla och så raka vägen till Danderyd.
Hennes GPS fick spunk på nydragna vägar så vi hade en
tur på extra 20 minuter och en hysterisk Camilla.
Till slut kommer vi fram dit vi skall och båda undra varför
GPS:en visat så konstig väg. Det hade ju varit bättre att bara åkt
mot Solna och sen fortsätt mot Danderyd. Konstigt var det. Vi kom i tid
så Camilla var på sitt möte.
 
Nu är vi på G hem och det är så att Camilla skall till jobbet och
jag skall hem och måla. Vi kommer att ha fån jobbig helg då
familjen som skall ha min lägenhet kommer med
kartonger och saker redan i morgon samtidigt
som jag skall jobba och missar Johannas
kalas.
Nu klarar Johanna sig i alla fall, jag tar henne på bio
i september så det blir perfekt :). Så min dag
kommer att fortgå en då och jag ger
Linus lunch.
 
Det är lite rörigt hos oss nu med alla saker och allt som skall
flyttas hit och dit. Ari kommer hem tar en kaffe och sen
ligger han på sängen för att vila. Han somna på en
halv minut. Och Thomas kommer 14.30 för att
plocka upp Linus.
 
Nu skall jag måla lite till. Jag frågar min son varför han
inte har målat i dag. Han får ett surt utbrott och
känner att jag vill inte ta den diskussionen
med han. Han är arg och rycker åt sig
färg och penslar. Slänger på färg
på väggen och studsar in i
duschen.
 
Herre gud Juhani tagga ner. Vad tror du jag känner att behöva leva så här.
Ungjävel hoppa och skit. Om det inte passar ta då och flytta till Jordbro.
Jag tänker INTE acceptera ditt beteende. Här är min lägenhet,
duger inte mina regler så dar.
 
Jag tror alla ungjävlar är totalt dumma i huvudet, skall
dom inte sätta mig i elden av deras idiotiska resonemang så är det  en
sur jävla snorunge. Fan jag är så arg att jag kommer somna på soffan....NU
 
Oj vaknar till vid 17.30 telefon ringer det är Camilla.
Linus är lite gnällig och hon undrar om det har varit något
särskilt i dag, nä gumman det har varit en normal unge som gjort 
normala lekar och surfat på paddan. Vi har tagit glass och han har druckit
bra med vatten. Inget ovanligt hos mig.
 
Jo jag ringde och försökte komma till en läkare i dag :)
Varför??? Ha ha ha ja är det inte stålpinnar så är det tumme
som hoppar ur led. Jag har påvisat detta den 17 maj -17 till en 
läkare på vårdcentralen. Han skulle ha skickat en remiss till Liljeholmens
ortopedi. Så jag ringer dit, ha ha ha dom har ingen remiss. Dom måste skicka den
men vanlig post.
 
Ringer Vårdcentralen igen, dom ringer tillbaka efter 13.00
Och jag ber då dom skicka den igen. Att dom är så klantiga när
man märker att den inte går iväg via datorn så skickar man den vanlig
post, töntar.
Nå väl jag fixar middagen och gubben sover som en död stock.
Jag hoppas det är bra så han inte ligger hela morgonen i morgon för att 
han suttit uppe hela natten. Ja ja jag fixa i alla fall Thai mat. Gott var det tror
jag skall göra lax till gubben och mig i morgon. Kan vara gott. Handla sås och potatis :).
 
Nu har man smält maten och målat lite till gubben molar i sovrummet,
går åt mycket med färg där. Ja ja det är väl det man får ta.
Skall nu ta lite nervarvning för att förbereda för i morgon.
 
Ja just de titta vad jag har fått av min kollega Maria på 1D
En penndocka och en portmonnä i skinn från Peru.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen      
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0