En dag med mer plock

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.34 
170827
Rolf & Raule
  GRATTIS 
 
 
DAGENS CITAT
  
VÄLKOMMEN Till MIN DAG    
Vad skall man säga allt så gott som klart :)
Vi har jobbat som fan och det är så skönt att det blir klart.
Hoppas nu på att de andra blir nöjda :) Elle så får de fixa själva
hur dom vill ha det :)
 
Min dag i dag börja med att fixa frukost vid sex tiden på
morgonen och det gillar jag inte, för jag kunde allt få
sova lite   det är jag väl värd ??
 
Men frukost då
Fil, flingor, smörgås och kaffe <3
Så lite info av Aftonbladet.
 
.
Men det är ju inte redigt vad jag känner mig sentimental, 
Så många barn och människor som gått igenom här.
Och djuren alla djuren som fått en fin plats här
 Min mamma 
Hon fick sina sista år här som blev så bra för henne 
Nu sitter jag och Ari och tänker tillbaka och undrar hur det är möjligt att denna
lägenhet är fylld till taket med goa minnen och nu skall man packa ner
allt i kartonger..... Ja ja så är det ju, man kan inte vara kvar på
en och samma plats  forever. Nu är det bara att packa de
sista   
 
Jag glömde lägga in bilder på vårt främmande i går.
Två buspojkar som tyckte dom var på lekslottet :)
 
Men nu till dagen och lite slutpackning och källare rensning.
Det är bara lite kläder som kommer att hänga kvar för nu åker allt
ner i kartonger :) Det är lika bra de, Aris kläder är spridda överallt :)
Han tycker allt kan hänga till fredagsmorgonen :)
Tvätt i dag, det är en hel del från Juhani i dag.... 
Undra varför??? Men titta på den tvättkorgen var ju inte alls mycket :)
Så skönt då är man klar lite tidigare :) Så klockan är nu dags så då går vi ner
Juhani :). Lägger in, bara tre maskiner ...Så det var länge sen jjag hade bara
tre maskiner :)
 
Juhani skall skura golv och jag skall hänga tvätten själv sen.
Det är lite jobbigt men jag lär mig nya knep. Viktigt
om jag skall överleva med en stel arm.
Det går men tar lite lång tid.
 
Ari skall ner och kolla vattenskotern det är något som är galet med den.
Han blir borta ett tag och jag tar med mig Juhani till Dollar store.  Måste ha lite
skur medel och svabbar. Det går åt en hel del vill jag lova :) Vi hitta bara lite bra saker
så nu skall jag hem och handla på Willys, mjölk, bröd, kaffe, korv och så :)
 
Väl hemma skall jag ta och skura fönstret i Juhani´s rum, 
helvete vilken smärta jag bara dör detta är inte OK
Skall alla mina fingrar och handleder gå sönder???
Det skulle se ut två stela handleder :)
 
Nå väl Juhani frågar om jag vill träffa Miriam, Tanas mamma.
Hon är här och hälsar på, det kan vara kul. Vi åker dit och 
det är så kul. Länge sen det var. Hon bor ju i Schwache.
Tana och Juhani tar lite kort med varann.
Steff är det som tar dom.
  
Vi måste åka då jag lova Juhani att plocka hans hjärta
på jobbet. Det tar ju lite att åka dit, mot Handen.
Men vi är där på 30 minuter så det är OK
Här kommer hon. Så bra skall vi
hem och fixa middag nu då.
 
Middagen blirugnsstekt korv med potatis 
Det är alla fyra som äter tillsammans och jag känner
mig nöjd med dagen trotts att jag inte är klar med städningen :)
Källan får allt komma  i morgon, Camilla har inte tid i dag :)
Juhani glömde att vi skulle göra det.
 
Nå väl lite film Avatar och så skall det vara
dags för sängen
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen       
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0