Flickorna kommer hit :)

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.32 
 
170809
Roland
    GRATTIS   
 
DAGENS CITAT   
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG   
Efter att min man har väckt mig hela tiden under
en timmes tid lyckades jag somna om i 45 minuter. Det
kändes helt ok att få sova till 06.45, så nu är min dag på G
och jag skall inte göra så mycket nu utan spar lite till senare på dagen.
 
Jag börjar med min frukost och det är som du vet viktig.
Inte bara för mig ytan även för dig och din dag. Dagens
viktigaste mål, tankningen på morgonen.
 
Här kommer en artikel från nätet 20170809
magasinet MåBra
 Dagens viktigaste mål brukar man ju säga om frukosten – med all rätt. Ny forskning visar hur viktigt det egentligen är att få något i magen direkt på morgonen, inte minst för att hålla hjärtat i form.
 
 Att äta frukost är bland snällaste du kan göra för din kropp. Förutom att det hjälper dig att fokusera bättre och att hålla vikten så har forskarna nu sett att risken att dö av hjärtsjukdom ökar med hela 27 procent om vi skippar morgonmålet regelbundet. Innan vi har fått något i magen stiger halterna av kolesterol och insulin i kroppen, vi får dessutom högre blodtryck. Effekten av det blir en påfrestning för kroppen som över tid kan leda till diabetes och hjärt-kärlsjukdomar.

I studien deltog 27 000 personer och den har pågått i sexton år vid Harvard School of Public Health i Boston. Samma studie visade att de som hoppade över frukosten oftare rökte och drack mer alkohol än frukostätare, men det påverkar inte studiens resultat. Man såg också att äta sent på kvällen ökar risken för hjärtproblem ytterligare.

   
Det var lite bra info om frukosten, det är alltså bra att få
i sig denna morgon mat :) Må bra är viktigt för
oss alla. Så det kanske inte är så dumt
med frukost.
 
Nå väl jag skall möta Nea i Hallunda vid 11 tiden.
Jag åker dit och ringer sen för att höra var hon är, och
Då är hon i Salem fortfarande.... Men kom igen jag väntar
i Hallunda jö...ha ha ha
 
Då blir det bara att gå runt och vänta, sen helt plötsligt
kommer en Joline springande :) Farmor, hopp upp i min famn.
kramar och en puss. Tack snuttan finaste Joline. Och så kommer
Johanna, Haylie och Amanda. Nea också.
 
Nu tar vi klippningen först.
Jolin först, sen Haylie, Johanna, Amanda och
sist mamma Nea. Sen skall vi handla lite grönsaker och
Nea skall fixa picknick till Jimmie. Dom fira fem år som man och fru.
Flickorna blir kvar med mig och vi skall äta pannkakor hos Camilla och Thomas.
 
Det kommer bli så kul.
Flickorna vill träffa dom och Linus längtar efter
sina kusiner. Så vi har först lite tid att döda hemma hos
mig. Juhani ringer och säger att han är sen och missa tåg och annat
skit. Eller hu...Jag tror inte på dig hur tror du det ser ut att komma sent när man
är så ny som du är.
 
Arg som jag blir ringer jag tillbaka och säger att jag plockar honom i Tumba.
Tar de minsta tjejerna med mig och åker. Tåget kommer och han
kommer lugkande. Jag får allt se till att han kommer till
jobbet och inte så sent trots allt. Han var på sitt jobb 3
minuter sen. Jag är hemma igen 16.15 plockar
upp Johanna och Amanda.
 
Åker ner till Camilla här skall vi grädda pannkakor.
Det  blir röja Ralf på alla barn och dom leker väldigt bra.
Det är otroligt vad dom leker bra. Nog för att öronen var på semester.
Men det är OK.
 
Nu skall vi allt ta och åka hem,
flickorna får allt hjälpa till att städa.
sen är det bara att åka hem. Och föräldrarna
är på G till mig för att plocka upp barn. Det är ju bara
att köra på.
 
Toa besök för barnen och så ner med alla saker.
Packar in i bilen och sätta barn på plats.
Det ser bra ut dom kom i väg innan 
19 så då blir dom inte så sena.
 
Väl uppe skall jag nog ta och varva ner och se
till att komma i säng i bra tid, skall till Södersjukhuset
i morgon.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen      
 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0