Frihet....eller :)

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.31 
 
170804
Arne & Arnold
GRATTIS   
 
DAGENS CITAT   
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 Efter att jag har försökt att somna om och totalt
misslyckats kommer jag nu att gå upp och se till att ta
mig en frukost och njuta av den ett tag. Fil, flingor,kaffe och
en smörgås står högt uppe på min njutnings lista, särskilt på morgonen.
 
Enformig frukost tycker du, nja det kan ju vara så med man kan variera smak 
på brödet och filen :) Nu mera kan man få nästan vilken smal man vill på
filen. Brödet kan man också variera så det blir trotts allt en liten 
variation. 
Jag kommer också som vanligt läsa lite nyheter så jag vet
vad som händer uti hela vida världen. Dårskap och våld
är ett av det vanliga vi alltid kommer att ha i nyheterna
mycket tragiskt att det har gått så långt. Men det är
ju människans girighet och sin tro på att en
människa kan bestämma över alla.
 
Vi har ingen frihet längre som man hade förr, eller den var större förr.
Man var inte så ihärdig med att vara girig och självupptagen. Man
hade en större tolerans och accepterade sina medmänniskor
på ett sunt sätt. Vad gick fel egentligen??
 
Nå väl min dag skall inte prägla galenskaper nej nej nu
skall min dag starta med att packa lite saker här och
där. Det blir sån där blandkartong kan jag nog tänka mig.
 
Jag får ett samtal av Camilla som undra om jag ville ha kaffe
sällskap. Ja vist det går bra, kunde jag komma ner och
hämta henne. Ha ha ha jo det går ju bra. Ner till
Brinken och en sväng förbi vårdcentralen
och sen hem till mig.
Fika med kaka och en liten soft stund.
Det är ju alltid bra, då slipper jag känna stress.
Sen skall dom hem där vid 11.30 så jag kör ner dom
och sen hem. Lunch till PH inte illa alls. Sitter och titta på
Ellen och hon har ett bra program. Kul visserligen från före valet i USA.
 
Jag skall nu invänta Ari eftersom vi skall ner till Ärla och lämna moppen.
Det är ju bara att köra på, han har lite att göra först, toa, duscha och
kaffe :) Så klart kan vi åka nu....Och så var vi på G ner till Ärla
med en moppe. Nu kan Botkyrka sluta gnälla att den
står fel eller i vägen för andra cyklar.
 
Det tar lite tid i dag eftersom det är lite kö vi Södertälje.
Av någon anledning är det kö och vi tar oss igenom stan istället.
så nu ut på E20 mor Åkerstyckebruk. Där åker an av, närmare och trevligare väg.
Så kommer vi fram och ser att alla är här, Flickor plus två extra barn, Annelie och Nea.
Jimmie och Daniel kommer så där 10 min efter oss.
 
 
Vi tar lite kaffe och sen är det middag på G och det är Annelie som fixar,
Skit gott och trevligt är det. Så då kan man lugnt äta sig mätt, proppmätt som 
vanligt att man inte tänker sig för. Jag tycker att det skall vara kaffe efter middagen
så blir det perfect. Blåbärspaj med vaniljsås :) inte illa.
 
 
Det är dags för oss att köra hem :)
Så nu tackar vi för oss och gubben och jag kör hemåt.
Tomt på bilar och det går bara på ett litet kick. Men när vi kom på
vägen mellan Södertälje och Vårsta kommer tre idioter med fina sportbilar
och kör om och brassar på som fan. Det är ju inte riktigt att leka så på vägen fram och tillbaka.
 
Vill dom leka kan dom leta efter en inhägnad väg eller där inga bilar kommer.
Det är lite obehagligt att komma där och bli utsatt för deras idiotiska
körningar. För inte fan skulle dom stanna om någon blåser
av vägen. Det är otäckt för dom kan tappa kontrollen
och skada andra. 
Nå väl jag blir lätt trött på dom, nu skall vi hem och Ari vill ha
chips och stannar på OKQ8. Tro inte att han köper
något till mig, nej då bara till sig själv.
Snacka ego.
 
Väl hemma träffar jag Ashani och Juhani :)I
Ashani har handlat en fin T-shirt till mig
den är faktiskt gul :) Det kommer
kort på den i morgon.
 
Nu skall jag faktiskt gå och lägga mig :)
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen      
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0