Hämta flytt bilen :)

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.35
170831
 Arvid & Vidar
  GRATTIS 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG    
 I dag kan jag bara sova till 05.20
Det regnar utanför och det känns inte så bra 
i kroppen:) Jag har en känsla i halsen min mans
förkylning är på  G till mig och då byter den namn :)
Vanlig förkylning :)
 
Nu fixar jag frukost och skall njuta lite i stillheten i 
mitt hus, sista dagen i min femma och det känns vill jag lova :)
Det är så vansinnigt tråkigt på samma gång som det skall bli spännande :)
Fattar inte hur fort livet bara rusar förbi med hela alltet. 30 på Passvägen
det är nu bara hej då :)
 
Ja det är ju lite vemodigt och det är ju inte så roligt kan jag tänka mig.
Det är jobbigt och stökigt och massa städning så det blir kaos i
min hjärna. Det funkar inte jag blir trött och deppig. Skall
inte en flytt kännas lättad eller åtminstone
befriande från gammalt skit :)
 
Nä nu skall jag nog peta i mig lite frukost.
Den skall i alla fall avnjutas som den bör, med 
Min nyhetsläsning och koll på Facebook.
 
Jag känner mig väldigt icke sugen på att städa mitt hus.
Kan det bero på att jag har städat varje dag i två
månader efter färg och annat skit??
Jag är trött och åter trött
Men man skall 
inte klaga.
 
Jag och gubben fixa på varsitt ställa jag är i köket och han är
Ja var är han?? Ha ha han spelar....Så förutsägbart.
hur skall han hinna nu då, eller skall han inget 
göra? Vet inte men det händer något nu,
vänt få se vad ? Ja ha skall du till
garaget och hämta pirran.
Bra då händer det
något.
Vi beslutar att ta en lunch
ute i dag så då åker vi ner till centrum.
Vi skall ju hämta lilla lastbilen från OKQ8 så
det kan ju få ta lite tid att få ner maten i magen :)
Vi sitter och snackar och det är lite trevligt
mitt i stressen.
 
Vi åker för att hämta bilen som vi skall fylla med....
kartonger och fyra sultan sängar, Men vänta
nu vi skall hämta den klockan 15.00 OK
då åker vi hem och tar en kaffe
för att återvända senare.
 
Vi fick till slut bilen och det börjar bra, det är en redig reva på 
bilens ena sida. Vi tog kort och det var bra för vi visa 
den långa killen och hon som skrev på kvittot.
Och apropå kvittot, här kommer det att
ge mig en hjärtattack :)
 
Bilen kosta 3.200 och jag betala med kortet.
När tjejen bakom disken säger...
Det medgavs inte.
VA!!!
Jag vet att jag har pengar va fan, jag går in och ser att pengarna är borta.
Jo dom finns inte på kontot, jag får en ny hjärtattack och känner att
luften nu håller på att ta slut i mina lungor. Vad fan har pengarna
tagit vägen?? Sonen har swishat pengar och jag har ju min
lön kvar. Herre gud vad är detta Jag får lätt panik :)
 
Men fixar med betalning och så vips hem för
jag bör nog kolla lite vad mina pengar är. Dom hade
gått och kommit tillbaka, sen betala jag igen. Så är den betald
två gånger eller en?? Det är just frågan. 
Nå väl vi rusar hem så vi kan börja packa in.
Gubben konkar först och en hel del.Thomas kommer
och hjälper honom. sen kommer Ari jobba med Juhani i morgon.
Det blir krångligt med soffan vill jag lova jag känner det på mig soffan
kommer inte passa in i hissen. Hur gör vi här??
 
Oj oj det blir inte lätt. 
Nu skall vi fixa lite dörrar och
det är ju så att en dörr passar inte
den är för stor och bred nu måste också Botkyrka
komma och sätta upp hatthyllan. Den kan inte vi sätta.
Så det får dom göra. ;) Smart drag av mig känner jag. Det ordnar sig.
Nu har jag tvättstuga alltså fan jobbigt och stökigt.
Jag måste få rent på fyra golv och sen är det klart bar.
Men tvätten jag skall tvätta tecken och allt så vi har allt fräscht :)
Det blir massa tunga saker i tvätten i dag. Men det funkar det mé.
 
Får hjälp av Thomas med tvätten till tvättstugan.
Och sen är en maskin dum och vill inte
som jag vill som alltid. Men det funkar
och det blir sex maskiner i dag :)
Juhani hänger på till min hjälp och plocka upp tvätten.
Vissa saker eller kläder och handdukar är inte torra.
Jag har bokat tork tid i morgon klockan sju.
Så då kommer allt att bli torrt.
 
Duschen vätar och sen är det bara att sova.
En dag med massa saker att stå i. 
 
Alltid så kul att just du är här.
       Tack,vi ses igen       
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0