Här kommer tisdag

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.32 
170808
Silvia & Sylvia
GRATTIS   
 
DAGENS CITAT   
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG   
Det är en ny dag och min frukost är på tapeten.
Samtidigt som jag skriver här har jag letat lite uppdateringar
till min blogg som kommer att visas här och senare. 
 
Har också läst nyheter som var lite tråkiga i dag.
Arbetsplatsolycka där en kran har rasat, två personer
lindrigt skadade. En deltagare i The Voice-deltagaren Paul Black 
blev påkörd av en skenande bil, modell jeep. Hans ett åriga dotter dog  av 
skadorna och han blev också skadad men klara sig. Tragiskt.
 
Sinéad O’Connor skall tydligen vara bostadslös och må skitdåligt.
Det är tragiskt hon har en röst som slår allt...nästan :)
En kille var på en strand i Melbourne och skulle
svalka fötterna, han blev attackerad av 
"havsloppor".
Det står om Borgs skandal och avhopp från sina uppdrag som följd.
I sporten läste jag om Turkiska ligan, det var någon tumult
på läktaren och matchen avbröts. Allt lugnade sig men sen
blev det tjafs mellan spelare och domare. Då tar en
av stjärnorna upp en kniv från marken och riktar
den mot domaren ???? Lite konstigt i 
mina ögon .
 
Sen var det om Trump och Kim men det skiter jag i för dom är
med dagligen med sina spektakel. Tur så kan jag sluta med nyheterna
här och tackar Aftonbladet för dom i dag. Nu tar jag en kaffe på detta.
 
Solen lyse i dag och jag har tvättstuga:)
Ja då skall man bli förbannad och bara bli så ilsken
som jag kan bli. En maskin funkar, en...jag behöver alla
fyra. Hur kommer detta nu gå?? Jag kollar om tiden efter är
kvar. Vilken tur jag kan tvätta en maskin i timmen då blir det fem
eftersom den stora är två.
Ringer och felanmäler maskinerna och går ner efter 70 min,
första maskinen var handdukar på 60 grader. Så hinner
dammsuga lite hemma först. Så då är det bara
att gå ner och sätta på en till och ta
handdukar till tumlaren.
 
Så får jag hålla på i dag, 
lite surt men vad skall man göra?
Min dag går och jag får allt tvättat och torrt.
Då är det bara att hänga upp allt hemma och sen
kolla in vad jag skall fixa för middag. Det blir hemma gjorda
hamburgare och potatisgratäng. 
 
Jag blir lite lätt osams med en super arg Juhani som börjar
kasta saker runt sig för att han inte fixar väskan på
noll tid. Ungar dom beter sig hela tiden blir så
less. Sätter mig på toa och väntar till
han går. Är så ledsen.
 
Middagen blir nu klar till min man som  är sen och
kommer 17.10 det är sent för att vara han.
Men tror väl att det har kommit massa
människor med bil hem från
semestern.
Så är då vårat sovrum de sista som skall målas.
och det känns skönt massa städning nu bara.
Det ser bra ut och jag känner att det är
det vi ville fixa innan. Så nu packar 
jag lite av gubbens kläder.
 
Hur skall man göra i kväll??? Kolla tv och dricka kaffe. Det
låter som en bra ide, massa kaffe till PH. Kollar lite på 
FB och ser vad mina kompisar har för sig.
Sen blir det Miami CSI.
Sängen :) 
  
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen      
 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0