I dag...Ja vad gör jag nu???

 

SUPER  FARMOR BLOGG  
V.32  
170811
Susanna
GRATTIS   
 
 
DAGENS CITAT   
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG   
 Nä det är bäst att ta sig upp nu och se till att man
får lite frukost i magen. Jag tycker att det är
lite dags med det nu.
 
Och dpå tar jag min koll på nyheterna.
Ja vart skall man börja?? Det var olycksdrabbad värld
denna gång. Men det är ju sådant som tyvärr händer.
En mamma och en åtta åring son dog i en singel olycka
på en väg i Borås. I Löddeköpinge omkom en 20 åring
man när han krocka med en lastbil.
Några mystiska misshandel har ägt rum i Skåne.
Tre anmälningar om att personer har släpats efter en bil,
tre olika tillfällen. Någon sjuk idiot som utsätter människor för detta.
H Hjo frontar en personbil en lastbil. Bilisten fick allvarliga skador.
 
En man i 41 års åldern är gripen i London för de otäcka
knuff olyckan för några dagar sen. Mannen kom joggande när han
passerar en ung kvinna och knuffar ut henne framför en buss.
Bussföraren han väja, stanna och hjälpte kvinnan.
 
Tackar Aftonbladet för dessa nyheter i dag :)
Nu kommer jag att åter gå till min dag.
Det är sol ute så det känns ju bra.
 
Först skall jag passa en Linus för mamma skall till optiken och fixa
med alla punkter som kommer och stör i synfältet. Klart
hon oroar sig, gula fläcken är ju påverkad av SLE
som hon har, så klart.  Men det går fort
och sen kommer dom och tar en fika.
 
Det är avtackning av Thomas pappa i dag som går
i pension. Så även Camilla och Thomas skall dit.
Jag tar en pensel och en roll och fixar lite i
badrummet. Det blir så där.
 
Lunch skall jag ha och så slänger jag mig på soffan och kollar 
på något bra på TV:n Somna till i tjugo minuter. Det känns
bra och jag vakna till lagom till Ari kom hem.
Juhani ringer han är i Tumba om 10,
vill mamma fika med han??
 
Så ner till Tumba, plocka ut paketet med brus vitaminer.
Hämta även Alvedon, dom farliga :) Det är mängden
man skall inte överdosera dom. Nä det gäller
väl alla värktabletter.
 
Träffar Juhani och tar en dricka med han i bilen nere vid
Subway. Hans buss går om 30 minuter så vi sitter där
och snackar. Så skall han då åka och jobba.
Det är sjukt men nu är det så, han bor mer 
i Jordbro.
 
Men då tar jag mig hem och nu skall jag då börja måla lite och
packa. Det finns massa saker att paka. Men då ringer dotter hon vill ha
sellis till affären. OK ja kommer väl då. Hon skall handla på ICA KOM i 
Solbo. Ja det är OK jag skall också handla.
 
Men då ringer en stressad Juhani och undrar vart jag är.
Handlar med Camilla, va då da?? Mina jobba nycklar jag måste ha
mina jobba nycklar. Jaha men jag kommer väl då....Ringer min man och ber honom.
Tack älskling det går mycket fortare om du kör nycklarna till vår son. Slarvig kille.
 
Jag kör hem Camilla och åker hem, nu skall jag minnsan göra något tror jag.
Men är så trött varför jag är så trött. Känns inte så bra jag kommer att dö
om det blir för mycket att stå i. Jag vill inte bl så där slut i kroppen igen
det är så jobbigt.
 
Fixa middagen och äter det var köttgryta, väldigt gott.
Jag tappar  orken sen, jag visste det. Fan. Men lite till fixar jag sen.
Jag får väl plocka lite i alla fall. Det är ju bara att göra det eller hur.
Lite Dr Phil så kan jag nog jobba sen.
 
Plockar ner skridskor i en låda, Alla finkläder som hänger i
garderoben. Juhani´s grå jackor. så ja vad är detta då?
Hur kan mina skor vara trasiga??? Jag har inte
använt dom. Kan vara Saga.
 
Nå väl det är bara att kasta, inget att laga heller.
Får bort lite till och nu är det bara Juhani´s och Ashanis
kläder kvar. Dom får allt packa själv sen. Jag har ändå plockat
massor.
 
Lite lugn och ro nu på kvällen skall sova snart.
  
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen      
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0