Jobba jobba :)

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.33  
170819
Magnus & Måns
  GRATTIS   
 
 
DAGENS CITAT
   
VÄLKOMMEN Till MIN DAG   
 Helg och väldigt jobbig planering i dag för
min del inte för någon annan. Jag har massa jobb
Som jag skall göra :) Två olika platser förstås :) Men det
är så det är med livet.
 
Jag tycker att livet är så stressigt nu och rörigt.
Mitt liv ser ut som följer i dag :). Först skall jag ta emot
Människor med flyttkartonger som skall ta min lägenhet. Jag
som sagt skall flytta och allt är bara rörigt. Jag blir stressad av detta.
Jag jobbar och skall på måndag gå upp till 50 % det känns stressigt och
nu med höger tummen som är dum som fan :)
 
Varje dag skall jag packa städa och mer packa. Jobbigt som fan.
Men sen när jag har flyttat är det packa upp och planera
vad allt skall stå. Men sen är det bara bra :)
 
Börjar på ruta ett i dag:
Frukost.
 
Skall allt njuta av den så jag inte behöver göra något annat.
Kommer läsa lite på Aftonbladet och FB vad har hänt när jag
har sovit :) ? En sak var strömavbrott på Brinken :)
I Aftonbladet handlar som vanligt om våldet
som excellerar i världen. 
 
Finland har fått sex personer knivskadade på två olika torg
samtidigt?? Terror helt klart. Sen är det skit i Svedala också.
USA och Trump så klart och Kim som visar upp vapen för att bomba
USA och världen. Inget nytt alls. En ung kvinna var på en kryssning och fick
för sig att surfa på ledstången i en trappa :) Det sluta med att vikten kom på fel sida
och hon rasar ner till andra trappan, hon klara sig.
En sak jag vill skriva om är om turister som är i haven där delfiner är.
Man blir glad och man skall ta selfie med den. Lilla bäbis delfinen dog på
grund av hanteringen av turisterna. Hur fan tänker man här. Man lyfter inte upp
en delfin bäbis. Fattar man inte bättre??? Sjukt. Idiotiskt.
 
Så nu fortsätter min dag och mitt jobbande :)
Klockan tickar och jag har jobb på G. Det är ju bara två
timmar och det är inge lång tid och inte till stor hjälp i dag.
Helt sjukt men så skall det vara. Hemma igen och nu kommer
den nya familjen med massa saker till huset :).
 
Vi kämpar på med städningen och det är ju sjukt vad man hittar
skit i alla hörn. Nu har vi I alla fall nästan allt klart. Skura skura skura.
Alla minsta hörn och lister och jag allt. I morgon måste vi kolla in källaren :)
Det är ett måste för oss kan jag lova, 30 års skit i källaren kan inte vara kul att plocka i.
 
Men det är i morgon efter jobb, Har tvätt också det är ju fullt ös.
Det blir ingen vila bara jobb, jobb, jobb. När allt är klart och jag kan
slappna av ja då är det skönt. Jag lova gubben lax i dag och det skall jag håll.
In med den i ugnen och på med potatisen. Det kommer bli gott.
 
Nu kan vi sätta oss en stund och bara njuta av middagen.
Karina kommer att ha en stor lägenhet att springa runt i sen.
Hoppas hon blir nöjd med den i alla fall.
 
Nu skall jag avsluta jobbet hemma och det är ju så att man dör om
man inte lägger ner, man kan inte jobba så man till slut känner att det blir
för mycket. Nä allt måste vara på en rätt miljö och sin tid. Vilket vi inte tag gjort.
Men det börja bli klart nu. Tänker sätta mig med en kaffe och njuta av kvällen :)
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen      
 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0