Källare i rensnings tag :)

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.34 
170826
Östen
  GRATTIS 
 
 
DAGENS CITAT
  
VÄLKOMMEN Till MIN DAG    
När man vaknar och känner att man är tung i huvudet :)
Inge bra täcken men va fan på städningen igen.
Men innan jag skall sätta fart skall jag
ta min älskade frukost. 
 
Koll på nyheter och på Facebook.
Planerar lite på vad jag skall göra i dag.
Källaren är lite i fatet att göra ordning så det
bär vi ta. Ari startar med balkongen och jag skall
torka av i klädkammaren i lilla rummet Det går ju fort.
 underhållning
 
Sen är det lite lister som skall torkas. Det tar dock längre
tid. Rickard och Jack kommer över, även Camilla och
Thomas kom. Linus och Jakson leker ett tag och 
far runt som torra skinn. Det är inge fel på
deras energi innehav. 
Linus följer oss till Bauhaus och vi köper
badrumsfärg, kartonger och handtag. Det går
på 600 så det är massor. Men det blir mer på annat.
Då skall jag fortsätta med lite städ. Vi tar en lunch på Donken
hinner inte fixa lunch hemma. Ari går hem och fixar på balkongen.
 
Jag kör hem Linus till Brinken. Han får en ny cykel och jag får en
kopp kaffe. Snackar lite och sen är det bara att fara hem. Måste måla
rören i Juhani´s rum. Det funkar ju bra har väl inge större lust riktigt jag vet 
att det måste fixa men det är ju inte så kul att göra något när gubben alltid skall
tycka att ingen är duktig nog mer en han. Man har inte en changs att visa att man kan.
 
Ja ja jag ser ingen annan utväg än att ge honom mer luft så han blir nöjd.
Helt sjukt. Han är grinig och jag känner att vi inte kommer någon vart 
med hans sura attityd. Allt är fel och fel personer på fel palats
har man hört, men att han skall vara någon super fixare...
nä inte vad jag känner. Så dagen fortsätter.
 
Inte är det någon mellis utan jag städar så
nu börjar jag må illa och har ingen lust med detta.
Jag tar bort gegga på fönster och tapetrester. Putsar
fönstret. Nu ser man att det blir bättre och bättre. Nu skall jag 
fixa middag och det bli falsk waleska. Det var ett tag sen så det
kommer att smaka gott. Vi äter och Juhanie med fru kommer där vid
 
 tiden. Så gott blev det och Ashani gilla det också, kul tycker jag. Nu äter vi.
Juhani tar mat när han kommer men sin ditter :). När man känner att
kroppen går på sparlåga och inte vill hänga på så är det jobbigt.
Trött som bara den och vill att allt skall bara komma till ro.
 
Nu är jag redo för lite tv uh+underhållning.
Det är ett nytt pogram som heter Klassfesten.
Det kommer att vara kul att se de. Jag hoppas oatt
man kan få skratta lite för det kan jag behöva. Jag är
fortfarande helt tom på energi.
 
Kvällen är nu ett faktum så jag skall ta och sova nu.
Jag har tvättstuga i morgon så bäst att vila det
man kan :)
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen       
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0