Nu skall det bara gå bra :)

 

SUPER  FARMOR BLOGG  
V.33 
170815
 Brynolf
  GRATTIS   
 
 
DAGENS CITAT 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG   
När min klocka ringer och jag får klart får mig att
min natt är över, känner jag att den inte riktigt
är det. Har vaknat minst tjugo gånger mellan
tre och fem. Varför gör jag så? Fattar inte
att jag  blir så stressad av att klockan
skall ringa.  Det går över om en
vecka eller så.
 
 
Men då startar jag min dag och fixar frukost med lite
koll på världen från Aftonbladet.  Då kan man sucka 
lite, många saker som bara är jobbiga. Här kan
man ju bara tycka att vardagen är galen.
Hela världen har spårat ut redigt.
 
Jag skall fortsätta min dag och jag skall fixa mig så jag
kan möta dagen med storm. Var sak har sin stuns.
Det blir bara bra och jag planerar en dag i taget.
Måste hålla koll på min arm så den inte blir 
skadad mer. Allt skall så klart hålla,
det är inte så att armen går av.
 
 
Nej nej det handlar om smärtan och allt runt om, klart att
det är tungt så här på morgonen. Så klart man har ont....
men det skall inte vara så att jag får mer ont det
är inget som jag känner att jag klarar av.
 
Mot jobbet och ett par timmar med Inga, så kul att
jobba med henne. En sån gudomlig människa
denna Isländska tjej. Ja och det är lite stress
på henne när jag kommer. Hon kommer
just på att hon blir ensam när jag
går hem. Men så skulle det
inte vara 
 
Kollegan skulle ju komma åtta eller nio, han kom nio och
dagen blev bra trots dålig start. Vi har en bra relation hon och jag.
Synd att jag inte får jobba med henne på hennes helger. Jag går ju på 
motsatta helger med Maria. Det är bara att hoppas på att vi har några dagar
tillsammans :)
 
Mina timmar går fort och jag är klar på en litet kick. Hinner med de mesta.
Och det är bara tre kvar och det fixar dessa två kollegor. Jag tackar
för i dag och känner att jag har trotts allt fixat en bra dag. Att
känna att man är nöjd är helt OK.
Kommer ner till omklädningsrummet och hittar
telefonen och larmet i min bussarong.
Alltid är det något jag missat :)
Det är bara att gå upp och
lämna dom.
 
Så nu är regnet på väg och jag är på G hem.
Juhani och Ashani sover. Tröttmössor.
Dom kommer upp och fixar lunch
även till mig. Jag får en mat
koma attack.
Lägger mig på sängen en stund, somna till och snarka lite.
Jo jag vakna av det ha ha ha. Ja med det var behövligt.
Jag kommer på fötter och kör Ashani ner till centrum.
Hon skall till jobbet och jag skall ta Wilma ut på
en promenad.
 
Var kvar med Wilma ett tag och det var ju bara för att hon inte 
skall vara kvar självså länge. Hon är nöjd och somnar fint.
Jag tar mig hem och möter sonen och extra sonen
utanför porten. Jag knallar upp.
Kommer en sån där
trötthet igen.
Jag skall fixa maten och det blir korv med mos.
Falukorv i skivor, så gott med bostongurka.
Gubben är sen så jag äter själv och det
är ju just bara det. som är tråkigt.
 
Men kvällen är här och jag skall nu ha lite kvalitetstid med mig själv :)
Tv, duscha och så i säng kommer en ny dag i morgon.
  
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen      
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0