Nu slutrycket

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.31 
170805
Ulrika & Alrik
GRATTIS   
DAGENS CITAT   
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
Nu är vi vakna och vi skall jobba järnet
i dag för att få lite mer gjort och det är viktigt
och det känns som ett måste i all stök vi  har här 
hemma.
 
Vi har ett rum kvar att måla och vi har lite mer att packa.
Så nu tar vi och startar dagen och får igång det 
sista rycket. Vi vill bara få allt under kontroll.
Så då kör vi ; målning, skurning och
dörrar som skall stängas.
 
 
Men frukost skall intas först och sen kör vi.
Läsa lite nyheter nu när jag skall
äta :) : då så.
 
Vad som hände här näst är bara jobb, jobb, jobb.
Massa saker som skall skuras, målas och
packas dagen i ett nötskal. Händer
inget annat.
 
  
Lunch är ju klockan 12 och Ashani äter också lite.
Hon mår inte så bra, ont i mage och lite så.
Jag och Ari jobbar på och gubben blir
lite grinig på Juhani.
 
Lite kul, alla klagar på att han inte jobbar, sen när han får ett jobb då 
gnäller man över att han inte hjälper till med målning, städning och allt annat :)
Då kommer min fråga, vad skall han göra??? Jobba eller hjälpa till??  Jag vill att han jobbar.
Det är mer nyttigt för honom. Så det så gott folk. Så får det bli.
 
Men vi fortsätter med att måla och städa.
Det är så mycket att jag verkligen kommer att 
kräkas på skiten. Det kommer att bli så bra att inte
ha fem rum att städa sen. Nu får det tamefan räcka.
 
Jag börjar med middagen, den kommer att vara skit god.
Jag gör kött, potatis och grönsaker.  Det blev gott :)
Så det var ju bra, jag fortsätter att städa
medans min man  målar.
 
 
 
Juhani kommer hem och jag blev lite förvånad,
skulle du inte sluta sent?? Nä nästa helg säger han.
Jaha ja men då så kan ni ju äta och fixa i rummet  :)
Jag skall ta en kaffe med Camilla och Thomas det har jag
lovat så jag åker dit.
 
Fin fika med kaka, smakar gott och det är ju bara att njuta.
Linus blev glad att jag kom och det är ju trevligt.
Jag stannar inte så länge men det är OK
dom skall ju äta och sen varva
ner lite.
 
På vägen hem så var himmelen väldigt vacker.
 
 
 
 
 
Hem igen och ta en påtår och sen är det bara att göra kväll.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen      
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0