Nya glasögon :)

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.33 
170817
 Valter & Verner
  GRATTIS   
 
DAGENS CITAT
    
VÄLKOMMEN Till MIN DAG   
 Klockan har ringt och jag är uppe så det är väl inget att knussla om.
Trött?? Ja det kan man lugnt säga, fattar inte egentligen varför.
Jobbar bara två timmar denna vecka men det är klart andra
uppgifter och framförallt tyngre ansträngning på handen :)
Men det funkar hoppas jag :)
 
 
Min frukost :)
Här skall jag nu titta på Aftonbladet samtidigt som jag petar i mig
frukost. Snart i den nya lägenheten kan ja till och med börja
tända ljus igen när dom kommer fram :)
 
Till överskådning på Aftonbladet.
Det är alla gamla vanliga gubbarna är med.
Och det är mord och olyckor, ja allt är sig likt så jag
tar väl och gör mig klar nu då. Skall ju till jobbet så borsta
tänder och kalufsen är på sin plats.
Kommer till jobbet så där, 0640, skall hinna med lite kaffe
tänkte jag det är ju så bra de. Byter om och går upp.
Så möter jag natten och sen kommer SSK också.
Vi tar rapport och så är det start på ny dag.
 
Jag jobbar med en ny tjej från tvåan och Inga.
Vi startar med lagom stress, alla sover och det är
ju bra eller skönt skall jag säga, vi hinner planera och
då vet jag vad jag skall göra.
 
Det är ju bara två timmar men det känns bra att bara hinna med det jag gör.
Ett bra jobb när damen blir glad åt hjälpen och hårrullningen. Det vill våra
damer ha upprullat hår, viktigt för alla parter. Men det är ju bara att
göra. Svårt med en stel handled, men det gick till slut.
Nu skall jag hem men först vill chefen ha hjälp med att beställa saker
från arkivet på kommunen. Det är bara att ringa.... Så fixat.
Nu skall jag gå hem eller rättare sagt ner till centrum
i Tumba, skall ju fixa glasögon, nya på G.
 
Så parkerar och då är det ju bara att vänta till exakt 10...
Spännande, kommer dom att vara bra???
Kommer jag att trivas med dom???
Oj har jag valt rätt???
Röda
Svarta
 
Massa frågor och en orolig PH.
Då skall jag hem och få lunch i min mage, jag
bestämmer mig för att ta en promenad med Wilma
där vid ett så då kan jag äta lunch och tar det lugnt.
 
Får ett samtal från Maria, min arbetskollega.
Hon ville att jag skulle komma ner och träffas.
Ja ja det går ju bra. Det är bara att att göra tycker jag.
Men en sväng med Wilma först.
 
Kommer ner till Brinken och här finns ingen Wilma...
Vad är hon då, moppen är borta så med Thomas är hon inte.
Så då finns det bara en hon kan vara hos, Kim. Kul att Camilla
ringde och berätta det då. En sväng i onödan dit. Det är ju ingen hemma.
 
Nu till Maria, vi sitter på balkongen och snackar om allt mellan himmel och jord.
Det är allvarliga saker och även skit snack om allt annat :) Man skall nog
ha lite roligt i bland också. Hon vill att vi skall ses på fredagskvällen.
Få se om jag hinner. Då är det bara att se till att komma hem.
 
Jag fick en fin present av Maria en penna med
en Peruansk docka på och en penning börs av skinn.
Så fina hennes syster har tagit med den hit, hon är här
och  hälsar på Maria. Kul.
 
Hem och lagar mat det blir ,fläskkotlett sås och potatis.
Det var satan så gott jag är nöjd och Ashani var också rätt
nöjd. Så var det gubben som skall äta han gilla det och var helt nöjd
Fixa disken och sen lite tv. Dr. Phil kommer ju nu.
 
Kollar på det och Miami CSI. Skall plocka grisen från Slagsta klockan 22.00.
Ashani åker med och det är helt OK. Vi köper en korv på vägen.
Han glömde sin matlåda och det blir då en lång dag
utan mat. Så är vi på G hem. Nöjd är han att
jag hämtar honom.
 
Bussarna går inte riktigt bra och han är hemma 23.30 
när han tar bussar. Så jobbigt att det tar sån tid.
Men det är nog lite så på natten/kvällen.
Nu skall jag sova.
  
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen      
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0