Och så kommer vecka 33....

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.33 
170814
 Uno
  GRATTIS   
 
 
DAGENS CITAT 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG    
 Hej hopp nu är det jobbar dag, kommer att kännas skönt och jag
är redo för att hoppa på mina uppgifter. Jag gillar detta skarpt :)
Nu kommer min varda igång visserligen lite stelt men ändå så 
bra jag kan.
 
Det är inga problem att vakna upp och inse att man skall jobba.
Hoppar upp 20 minuter innan min klocka ringer så då har
jag bra tid på mig att äta och att bara komma i gång.
Det är ju hur bra som helst.
 
Frukost :)
Ja det är nu min frukost som står på
tur efter att jag gjort morgon rutiner och letat
efter min hårborste. Den har fått fötter sen i går, Så jag
måste köpa en ny...Varför????
 
Det är helt otroligt att den bara försvann, hoppas på att den ligger
i bilen och väntar på mig det lär jag ju se sen :) Då återgår 
jag till min dag. Läsa lite nyheter om min knasiga värld.
 
 
Det är lite blandade nyheter i dag och därför kan ni själva gå
in på en dagstidning och läsa. Jag skall bara näman 
Tom Cruise skadade sig under inspelningen av
Mission Impossible 6. Han skall hoppa från 
ett tak till ett annat. Han landar illa med
magen på kanten och gör illa
benet/fote i väggen.
 
Min dag skall nu visa upp sig i ljuset så då kör ja.
Lite trafik till jobbet och inte har jag speciellt bråttomt
heller. Jag skall bara ta ut läkarintyget
på datorn.
 
 
Så framme vid Västergården och det känns himla bra.
Ner i källaren för att byta om och sen upp till min avdelning.
Möter syster Catharina på vägen :) Sen är det bara att hoppa in på
A-sidan . Maria är här, skall jag då jobba med henne?? Det var inte i går :)
Ja det är vi och en kille, han har inte delegering så jag och Maria ger alla mediciner.
 
Det är OK fördelning för utom att jag får ta en dubbelbemannad super tung person.
Känns inte så OK jag är inte stark i min hand än men detta är ett taskigt drag
från den som har skrivit in mig. Jag måste snacka med mina kollegor i
morgon. Så kan vi inte ha det minst två månader. Jag pallar inte.
 
Nå väl två timmar går fort och det är väl så det skall vara.
Men jag är slut och trött som fan, detta går inte.
Jag måste nog hitta ett annat sätt att
tackla allt.
 
Så skall till chefen klockan 10... kommer dit och hon har ett annat möte.
Men hur ser det ut då??? Jag vill inte vara med om något sådant.
Det är inte proffsigt vill jag lova. Du vet att jag skulle komma
nu hur kan du då sätta dig i ett möte??? Lite
sen blev jag allt. Konstigt.
 
Hennes kommentar;
>Du kan komma samma tid i morgon, jag
sitter upptagen nu, jag pratar med dig i morgon.<
OK gör man så??? Eller kan chefen göra hur som helst??
Tydligen skulle jag säga till detta
.
 
Går in till Syster Catharina och hon hjälper mig att få ut läkarintyget.
Tack du är bäst :) Får syn på Lydiah på B sidan hoppar in till
henne och snackar lite, Cajsa är tillbaka också :) Så
hon satt där också. Jag berätta vilka jag fick
hjälpa i dag och hur chefen av spisa
mitt möte.
 
Skit och pannkaka :(
Nä men nu åker jag hem och tar mig en liten koll
på världen. Skall träffa Juhani nu klockan 12 liten lunch :)
Det var ju trevligt att se honom, jag har lovat att ta ut en hund på 
lunchen så vi tar oss till Brinken, Wilma titta på mig jag satt på kopplet.
Ha ha hon gick till solen på uppfarten och lade sig där och sola, hon vill
inte gå någonstans.
 
Jag fixar pizza till oss och när jag kom tillbaka har Juhani
varit en sväng med henne. Hon kissa i alla fall. Så det var ju bra.
Nu skall vi ge oss av, han skall träffa home boys. Jag skall allt slappa lite.
Efter jobbet i dag har jag satan så ont, jag vill inte ha det så här. Ont, ont, ont.
 
Men varför klaga :) jag får nog snacka lite med Inga om detta:)
Inte så kul men nu skall jag plocka upp Linus och äta middag hos
Camilla och Thomas. På nya altanen på baksidan.
 
Ari kommer hem och det blir lite toa och dusch för han
innan vi drar ner till Brinken. Och väl där kan jag då känna att
det är ju hur fint som helst där, Kommer att vara nya utestället :)
Det kan bli kallt när sollen inte ligger på, men annars är det OK.
 
Fin mat blev det med kyckling, ris och currysås.
Sallad så klart, Linus glufsa i sig kyckling och ris.
Så blev det kaffe och marshmallows.
 
Vi avgår för hemresa 20,15 för nu vill jag sova lite.
Kan behövas efter en dag som denna.
Men jag kämpar vidare i morgon.
  
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen      
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0