Och så var det söndag och vi jobbar på

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.31 
170806
Alfons & Ines
GRATTIS   
 
DAGENS CITAT   
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
Efter att ha lyckats somna om x antal gånger skall
jag nu ta tag i min dag. Den skall bara vara en söndag med
målning och städning :)
 
Men jag måste börja från mitt rätta håll,
min frukost skall intas och en stunds läsning
på nyheter och Facebook.
 
En man har blivit knivskadad av en annan man på
Högdalens tunnelbana station i natt. Mannen är förd till
sjukhus och uppges vara allvarligt skadad. I Enköping på en gård
har en man tydligen misshandlat och dödat en kvinna i lördags kväll.
Migrationsverket har utvisat en familj efter 10 år i Sverige.
Men familjen är INTE välkommen hem till Turkmenistan.
Så familjen har suttit på Arlanda i en månad utan
bostad och mat. Nu har Sigtuna kommun
kringgått lagen och givit familjen
en tillfällig bostad.
 
Jag såg Usain Bolt sista tävling i går. Den var spännande.
Han vann inte men det gör inget han är störst ändå.
Han tacka publiken och gratta segraren.
presskonferensen blev han  lite
arg på en journalist som
kränker honom .
 
En man i 20 års åldern blev slagen till marken av en blixt som
går genom ett plan och träffar honom. han fick brännskador
ock skador på nervsystemet av olyckan. En 20 åring man
blev skjuten med flera skott i går kväll i Jordbro.
Detta var lite av vad jag läst om på dagens
Aftonblad. 
 
Jag skall nu övergå till min dag och berätta för Juhani om Jordbro grejen.
Läskigt när jag vet att dom skall befinna sig där i veckan. Hoppas att
det inte blir något mer av detta. Men en beställning var det helt klart.
 
Men det blir massa tjafs med gubben istället, han blir så grinig att han behöver 
måla och fixa vår lägenhet. Han är redigt irriterad och gnäller på alla.
Jag blir arg och fräser tillbaka för nu går han över kanten.
Vi har har haft minst 15 pers som strömmat genom 
lägenheten plus oss två. Vad tror du??
 
När vi flytta hit var det ;
jag och Ari, fem barn och Annas "pojkvänner" :).
Sen kom Juhani och Saga ett år senare. Sen kom min syster hit med Ellie.
Anna fick lägenhet och lika så min syster. Då var det Jerry + flickvän, Jimmie + plus tjejer,
Rickard + flickvän och Camilla med massa kompisar, Juhani också.
Jimmie fixa lägenhet först, Rickard flytta till Axelsberg och Jerry flytta 
till mormor Mary Camilla bodde hemma. Då flytta Ellie till oss, och Anna bodde hos oss
igen med Saga.Sen flytta Anna och Saga till Södertälje. Då hade jag ett parinneboende :)
Jo det är sant, Thomaz Tankred och Jessica. Visserligen bara ett par månader.
 
Sen var det Camilla, Ellie, Juhani, jag och Ari.
Thomas kom och bodde hos Camilla då och då. Det var
inte alls så tokigt. Dom fick lägenhet sen och flytta. Ellie börja på
högskolan i Karlskrona så hon hamna där. Då var det Juhani, jag, Ari och 
mormor Mary. Då flytta Saga till oss.
Camilla flytta hem med sin familj i tre månader innan dom köpte radhuset.
Sen var det bara Juhani och Saga kvar hemma. Det fungera skitbra.
Saga blev lite grinig på Camilla och så men dom har inte
dragit jämt hela tiden.
 
Det blev så att Saga flytta också till Södertälje och då helt
så blev vi bara 3 st i familjen.Då kan man börja tänka på att byta
till en trea eller så. Då kommer familjen Annorlunda hit och skall bo max
två - tre månader :) Det blev fyra :) Sen hitta dom fina stället i Ärla :).
 
 
Jag har nu hittat en familj som expanderar och Juhani och Ashani
kan gott och väl hänga på. Så en trea har jag nu fixat.
Då är det så att jag måste fixa lite med vår
femma. Den är sliten :)
 
Men nu blir den så fin med ny färg och nya dörrar. Golven
är slitna dom har legat på mer än 30 år. Men dom
som kommer hit kan  alltid fixa nya.
Det är ju bara att be Botkyrka
om nya golv.
 
Vi är bjudna på middag hos Camilla och Thomas i dag.
Alla fyra. Det blir tacogratäng chips och massa grönsaker.
Kaffe på maten och lite kortspel. Trevlig kväll
vart det :)
 
Vi kommer hem där vid 21 tiden skall nu varva ner och
komma till ro, behöver vila.
   
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen      
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0