Optiken :)

 

SUPER  FARMOR BLOGG  
V.31 
 
170803
Tage
GRATTIS   
 
DAGENS CITAT   
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 Vakna tidigt i dag 04.15, nej nej inte gå upp nu jag vill sova lite till tack :)
OK jag somna om och gubben väcker mig vid sex tiden. Ja ja då är
det väl lika bra att jag går upp :) Jag har ingen lust men OK
 
Fixa frukost och intar den tillsammans medans jag läser
lite nyheter från Aftonbladet. Ett Cessna-plan var
tvungen att nödlanda på en badstrand utanför
utanför Lissabon. Två badgäster dog, en
man i 50 årsåldern och en flicka
på 8 år.
På en post  terminal i Malmö har man upptäckt ett packet med vitt pulver.
Huset evakuerades och de personer som varit i kontakt med paketet
fick duscha av sig och byta kläder. Vad pulvret innehåller är oklart.
Inget kemiskt eller explosivt, tydligen inte narkotika heller.
 
Två hästar blev påkörda av en SL-buss natten till i dag vid
väg 274, vid Kulla vägskäl i Österåker. 14 personer vart
skadade, 2 förda  till sjukhus. Ingen blev allvarligt
skadad förutom hästarna som dog i krocken.
 
Nä nu måste jag iväg klockan blev mycket bara
så där. Juhani åker med mig ner till centrum, han skall
till jobbet i Slagsta i dag. Jag tar Dalvägen ner till Brinken. Jag tänker
följa med ut till Blåbärs udden i dag. så nu är vi på G för att åka. Det tar 20
minuter ner till parkeringen, ett par minuter till vattnet. Då så. Nu är vi här och Camilla
har glömt kaffet, men va.... Har du glömt mitt svarta guld?? Mitt kaffe??Hur skall jag överleva??
Då bestämmer Thomas sig för att ta Linus med sig och åka hem för att hämta det.
Det var redigt snällt tycker jag. Jag lovar att kaffe tarmen skriker just nu.
Så här kan jag och Camilla bara ligga och sola medans vi väntar.
rullar runt ett par gånger sen dyker Thomas och Linus upp.
Kaffe på G och jag var först på termosen :) Så gott.
 
Solar lite till och sen var det dags att ge mig av.
Jag skall till optiken och kolla synen. Hoppas det inte är
så större skillnad på styrkor. Men innan jag skall gå dit skall jag 
handla lite till hemmet. Middag, mjölk steksmör, då var det klart och nu går
jag till Specsavers. Här skall jag först undersökas med tre apparater. 
1. Här tar dom kort på ögonbottnen.
2.  Den är skall kolla vad för fel jag har.
3.  Denna skall mäta trycket och den är otäck.
Här blåser det till i ögat och man skall inte blinka, eller hur.
 
Så nu väntar jag på min optiker, hon kommer och då
skall vi se till att få lite bättre glas. Det blir en smula annorlunda.
Men största orsaken till att jag måste byta är att mina båkar är för tunga i
fronten för mig. Min näsa får alltid sår och röda märken. Det vill jag inte ha. Jag
har hittat en svart båge som har större glas. Dom finns också i röd nyans. Dom hänger med 
eftersom det är två för ett pris.
 
Nu är jag klar och kör hem, Ari slutar om en och en halv timme.
Då skall jag bjuda på god middag. Kyckling så klart.
Men den skall spetsas med mozzarella och tomat
en god sallad och ris, det blir bra.
 
Jag och min man äter och det är riktigt gott.
Så det är ju bra att det blev de så jag inte jobbat i
onödan :) . Ja det är väl bra detta. Nu skall jag infinna
kvällen och lyssna på regnet.
 
Juhani vill att jag skall plocka han och Ashani i centrum, det regnar,
OK kan väl göra det då, 20.30 kom dom så då sitter vi i Bee och
skall hem. Jag tittar på tv och gubben går och lägger sig.
Juhani och Ashani äter på sitt rum, jag skall nu
lägga mig också.
   
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen      
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0