Så är det en söndag

 

SUPER  FARMOR BLOGG  
V.32  
 
170813
Kaj
  GRATTIS   
 
 
DAGENS CITAT
    
VÄLKOMMEN Till MIN DAG   
 När jag vaknar tycker jag att det är väldigt ljust och 
jag är säker på att klockan är....runt nio tiden.
Hoppar upp och går upp till duschen .
Gå ner igen till "vårat" rum i
Ärla huset :).
 
Klär på mig, tar fram mjölk, yoghurt och rostbröd.
Knallar upp i köket och sätter på kaffe.
Vad konstigt inte en enda unge
är vaken.....
 
Då tittar jag på min mobil och klockan......
Asså...06.15 men va fan, det kan inte vara sant.
Nea´s spis har en klocka jag kollar den jo det är sant.
Här sitter jag klockan sex på en söndagsmorgon och tror
klockan är bra mycket mer....
Suck.
 
Nå väl jag har en lång tid för mig själv och
det kan ju vara skönt då jag känner hur
jag bara blir ett med mig själv.
 
Till slut där vid åtta kommer min man, ja då är vi två :)
Han äter frukost och sen kollar vi lite på TV.
Nyhetsmorgon, en liten Haylie kommer
tassande och vill sitta i knät ett tag.
Vill ha farmor tid :)
 
Sen kommer fler barn och så Nea.... Det är ju bra för vi skall ju på loppis i dag :)
Hon går ut och sätter sig på verandan, tar en cigg. Hon skall vakna i lugn
och ro så dagen inte blir katastrof.  Ja hör att sonen är vaken också.
Flickorna äter i köket och sen är det på med kläder. Det ser lite
ruggigt ut och troligtvis kommer det regn.
 
Jag och Nea drar till Eskilstuna och titta på loppisen.
Hon hittar en tavla, ett praktiskt nyckel/post förvaring och jag hitta
kakor :), kola kakor :) goda och hembakade. På slutet av loppisen hittar
jag en kompis från Eriksberg. Jobbig för hon titta på min och sa >Hej Phia,
hur är det<, herre gud jag titta på henne och undra "vem är hon". Jo vi bodde 
i samma portuppgång och hon på tredje våningen :) Kul Yvonn Lindström att ses :)
 
Kul hennes syrra bor där Camilla bor.
Så det var ju skoj, jag har ju till och med kort på henne och barnen.
Det var 30 år sen vi sågs, vi är vänner på FB ha ha ha. Men hon är sällan där
men nu får hon allt kolla lite närmare.
 
Ja vi skall handla lite andra saker på HM och Coop.
Ja just ja djuraffären också. Nu skall vi hem för jag och Ari 
skall lämna Tindra i Skedevi och sen skall vi hem. Massa kö lär det
vara jö....
 
Ett spöregn mötte oss på vägen hem och det var helt otroligt mycket.
Jag såg inget framför bilen och när vi kom till Ärla så hade det knappt regnat.
Så konstigt, men det kommer säkert. Barnen badar....och sen tar jag upp dom så
Tindra kan torka sig och sen klä sig. Vi skall åka snart. 14.30 tar vi hej då och beger
oss mot Skedevi. Lämna henne 15.10 sen var det bara att åka hem till Tumba.
 
Det blev lite om väg eftersom Ari ville ta väg 57 hem. en och en halvtimme extra gubben lilla.
Ja ja jag har väl inte så bråttomt. När vi kommer till Gärna ser vi E4, Helt stopp. Nej nej
vi tar färjan över Skansundden OK då kör vi den vägen och Rally Harry  var
med på andra sidan i kringelkrokars  vägen :) Hemma skönt.
 
Här kommer kort från i går och i dag.
 
Amanda fick 500 efter ha ätit en grillad skalbagge
Haylie gömmer sig för Hendrietta och Hassan
Ingen ser henne :)
Tjej maffian
Johanna
Hönsen
Nea kollar hönsen
Tindra och Johanna hos hästarna
Johanna
Joline var också med
Fina Hästar
Haylie trött
Fint på natten
Så fint
Haylir läser för Ukki
Jag och Haylie
Loppis Eskilstuna
Mer tjej maffia
Och här
Nu kommer kakmonstren
Johanna
Amanda utan kaka
Tindra med kaka
Joline med kaka
Haylie med kaka
 
Många kort blev det, nu skall jag tacka för mig och sova.
Jobbar i morgon. 
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen      
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0