Sista dagarna på Passvägen

SUPER  FARMOR BLOGG  
V.35
 
170828
Fatima & Laila 
  GRATTIS 
 
 
DAGENS CITAT
  
VÄLKOMMEN Till MIN DAG    
En ny fräck vecka har startat och jag kommer att ha ångest över
denna vecka då jag skall lämna mitt bohag som har stått vid min sida i 27 år.
Den har hört massa roliga saker från barnen, den har hört gråt och skratt och lika så
arga barn och föräldrar. Det har passerat en mängd folk här och det väggarna inte vet är
inget att notera :)
 
 
Men min dag börjar där den bör med en frukost och en energiboost :)
Skall även läsa lite på Aftonbladet. Det  är det gamla vanliga i tidningen. 
Inte blir jag förvånad, våld är vardagsmat för alla nu mera, och det som är så korkat
är att vi accepterar detta.
 
Nä jag skall nog fixa lite och sen dra mot jobbet.
Har ett morgonpass att ta mig igenom. Jag vet inte
vilka jag jobbar men. Men jag vet vems helg jag skall
gå på så Maria är säkert där, och Evangeline . Så nu skall
jag bara byta om och sen är det nog bara att jobba på klockan
är 7.55
Jo då Evangeline är här och det är kul att se henne :)
Och Maria, ja det är vi då :) Jag hoppar in till en ny dam som
skall ha all omvårdnads hjälp som bara finns. Gärna lite till hon behöver 
det kan jag tycka. Matar och sen hjälper SSK mig med omvårdnaden, Så snällt
av dig jag ville bara få upp henne :)
 
Jag tar lunch i dag, helt otippat när det gäller mig. Jag går faktiskt iväg.
Känns lite skönt att kunna bara ge mig dessa minutrar. Så det är skönt.
Men vi har ett "Rast" ställe som man kan skratta åt. Vi kan liksom inte få
det lugnt för fem öre. Uppe i matsalen är det värre än i en småskoleklass :)
Man kan då få huvudvärk bara man kommer in i rummet.
 
Färdig för i dag och det känns bra har gjort en bra
omvårdnad i dag jag är helt nöjd. Det är  nu
bara att ta sig hem. Nea messa mig om
att hämta skor i Salem och lite
annat. Men det går bra i
morgon.
 
Tar en kaffe med Camilla, och sen är det bara att Ge henne sina låder i
källaren så hon kan kolla dom i lugn och ro när hon vill det.
Thomas får väl irriterande nivå Hugo när hon kommer
med fem lådor med BSB saker :) .
 
Det är nu lite middag på G och det blir spagetti med köttfärssås.
Och Jimmie lämna lite krydda här som Ashani gillar :)
Lite sting i maten :) Hon kommer gilla den tror
jag. Hon och Juhani äter när hon kommer
hem.
 
Ja just ja min lilla gubbe är sjuk...han har en manlig förkylning
och håller på att avlida, det är så synd om honom...tycker
han. Men inte jag nä jag tycker synd om mig som
skall stå ut med massa förkylningar :)
Nä nu skall jag äta, Ari klagar till sin bror hur dålig
han är, det är helt vansinigt att det bara är
så synd om män som är förkylöda :)
Jag äter själv eftersom han inte 
riktigt har tid att sitta ner.
 
Skall också fixa lite med schemat jag fick. Det skall ju
gälla nu från och med den 11/9. nu längtar jag
till flytten på fredag.
 
 Kvällen är här och jag är lätt död :)
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen       
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0