Skall det vara så svårt

 

SUPER  FARMOR BLOGG  
V.34 
170824
Bartolomeus
  GRATTIS
  
 
DAGENS CITAT
  
VÄLKOMMEN Till MIN DAG   
 Hur trött kan man vara? Alltså detta är inte bra.
Kroppen är som en deg på jäsning. Det,
är ju inte alls så bra som jag har
tänkt mig. Jag vill inte
helt enkelt.
 
Man som vuxen och som anställd har man sina plikter och
att vara på jobbet är en. Så samla dig och den dig av nu.
Det är snart dags. Ett morgon pass står och bankar
på dörren. Känns ju bra :)
 
Men en liten frukost sitter som gjuten på rätt plats.
Så skall jag kolla lite på nyheter om den där
ubåts historien som är helt galen. Tänk att
hitta en kropps del och sen via DNA
konstatera att den till hör Kim.
 
Nå väl lite läsning blir det och även på FB. Jag får plötsligt väldigt bråttomt.
Jag skall ju vara på plats klockan 07.00 för att hinna prata med  SSK.
Så i väg nu. Ja full fart till Glömstaleden :) Det är inga köer så
då brassar jag på. Så byta om och så till avdelningen.
Det är bara natten där, Ylva är på B sidan så 
det var kul att se henne. 
 
SSK kommer till sju och vi rapporterar. Jag vill ta en
fika också innan för jag börjar 07.15. Det blir lite
tyngd i stämningen när chefen kommer in.
Hon tittar på mig och ser rätt irriterad ut.
Varför??? Har ingen aning.
 
Skulle tro att det gäller min 100% tjänst. Jag vet att hon vill ha den
till ML. Men jag vill inte släppa den, jag behöver alla ören jag
kan få. Skit i det jag skall göra mitt jobb nu. Så jag börjar.
Min kollega för dagen är, Savim och chefen kommer 
och hämtar henne till B sidan. Inte kul. Jag
har ju en intro vi skall också bli klara.
Men det tas inte hänsyn till.
 
Våra boende är det tre dubbelbemannade och fyra som 
är mycket krävande och speciella, 2 st "normala" .
Min intro är mycket duktig och kan jobbet.
Hon skall bara se till att lära känna
våra boende.
 
Vi fixa det ändå och det är så skönt. Men här på morgonen
kommer chefen och adm. Chefen blänger på mig och säger,
>Hur skall du jobba sen??? Du vet att du sa till mig
att du skulle gå ner i tid!<. Jag svara ja det vet
jag, jag sa också att jag vill då vara
sjukskriven/förtidspensionerad 25%
Chefen > Nej det sa du inte till mig!< hon vänder sig mot adm.
> Du hör hur hon säger....Jag kan inte lägga en 100% tjänst här på A sidan<.
Jag tänker " Nä för du har givit min tjänst till ML redan, hon har jobbat mindre antal år
än jag.och hon vrider och vänder på mig för att få mig att gå ner" . Jag säger ; Jag skall prata
med min man och återkommer till dig någon dag du kan ha ett möte med mig. Jag vill att du och jag sitter
och pratar på bestämd tid. Och då skall vi ha vårt möte. Vi kom överens om måndagen.
 
Dom fina kontors damerna går i väg och jag, jag kokar av ilska.
Jag ringer min man och berättar. Han säger skit i detta.
Men jag vill ju jobba här, jag vill inte bli kastad i väg
igen, det räcker att det hände på Rosendal. 
Jävla chef kossor. Ja jag är arg!
Jag får en kopp kaffe i handen av köks tjejen :) Tack jag behöver den :)
Funderar lite och sen stormar jag i väg, först in till Adm. Jag säger:
Du kan ge mig ett schema på 75 så blir alla glada. Är chefen på
sitt rum?? OK jag går dit. Stora kliv och jag är framme.
Knack knack, svar: Kom in.
 
Nu står vi här igen, jag säger att jag går ner på 75%
nu när sjukskrivningen går ut. Jag pallar inte massa skit. Chefen
> Men du måste första att jag tänker på dig. Du har ju problem med dina
händer. Du kan inte jobba till 100 %. Jag kommer ju kräva det av dig när du går
på 100%.. Det blir ju hur galet som helst< . Jag svarar: Men varför skulle jag inte kunna
jobba 100% för mina händer, dom är ju fixade. Hur tänker du nu?.
Chefen > Jag kan ge dig 80% och 20% tjänstledigt i ett år.
Då kan du känna efter hur du vill göra sen. Det blir ju bäst för dina händer.<
Oj vilket tjat om mina händer, jag har ju för f..n opererat dom för att slippa skiten,
eller tror du att det var för fun? Hon vill att vi skall ses på måndag. OK
 
PH är så ledsen och så besviken igen, ja ja jag vet jag är 60 snart och
det är inget att satsa på. Men jag känner min kropp själv, jag vill
jobba. Jävla svek, jag kommer att dö av alla svek. Känns 
inte bra.
 
Tillbaka på avdelningen jag och Silvia fixa allt.
Vi kan lugnt fixa allt. Jag med min intro :)
Hon fixa de allt :) Bra jobbat. Nu skall
jag ha en kaffe till och så det allra 
sista innan jag går hem.
Då så hemma tar lunch och kollar väggen Juhani fixa, rummet klart.
Då är det bara städ kvar :) Ett sovrum ochvardagsrummet :)
Toa, badrum och duschrum. Köket så klart. Men det 
skall nog funka. Jag jobbar bara mån,tis och ons
nästa vecka. Det  blir en städ dag på torsdag.
 
Ja skall nu upp med Bee till krock besiktning. 
Han skall lämnas in den 4 och sen hoppas vi på
lackning att den kommer snabbt, jag måste ju ha bilen, 
hoppas jag kan få en lånebil.
 
Ja sen är det middag och så är det bara kväll och jag dör efter
min dag och energislukande saker är jag så slut att jag
somna innan 21 :)
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen       
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0