Till Ärla

 

SUPER  FARMOR BLOGG  
V.32  
170812
Klara
  GRATTIS   
 
 
DAGENS CITAT
    
VÄLKOMMEN Till MIN DAG   
Att vakna upp klockan fem när man kan sova till 06.30 är inte sp kul.
Men jag har en förmåga att göra detta så jag måste ju säga att
jag är van :) . Set är ju rätt många år som jag har gjort det .
Men det är lika frustrerat varje gång det händer.
Lika så när det händer åt andra hållet, jag har
inget planerat och känner att jag faktiskt kan sova ut
en stund på morgonen. Då kan det ibland hända att jag
sover  till 8.30 i stället så jag vet aldrig när min kropp säger
kom upp nu här skall vi inte ligga och sova, jobbigt de dagar jag
behöver sova.
 
Men nu är det frukost som väntar och det är ju bra.
Lite fil och flingor det är alltid gott lika så lite, kaffe och
sen smörgås. Så då är jag startad och skall läsa lite nyheter
om vår värld som är i .katastrofläge Det är int alltid roliga nyheter.
Jag vill dock börja med en sak som kan få dig att le lite. I går var det
damer som skulle springa 3000 meter hinder. Men när de kom fram till vatten
graven  så var Beatrice i andra tankar. Hon sprang aldrig in till vattengraven utan
fortsatte kurvan runt. Hon är guld tippad och det gick inte så bra, kan man säga.
 
USA överväger att sätta in militär insats i Venezuela. Det är stökigt där och
har det inte med ett val att göra. Jag tror det. Full utvecklad vindsbrand i
Haninge i ett flerfamiljshus. Tre portuppgångar evakuerades. I natt
var det två personer som pröva på att bada i Stockholm vid 
Skeppsholmen i natt. Den ena kom upp men
den andra hittades av dykare.
 
I Bålsta jagar polisen fem män som misstänks för försök till
våldtäkt på en kvinna i 50 års åldern.. Hela alltet blev stoppad av en ägare
med en Rottweiler. Tur att de kom vill jag säga. Håll i hatten och ha ett paraply
med för nu dundrar Lucifer in med värmebölja och åskskurar. Om vi skall lita på 
väderlekssnubbar.
 
Ett gäng moppe killar har misshandlat en 8 åring tjej i Sollefteå på fredagskvällen.
Men allvarligt vad är det för skit. Har dom inge respekt i kroppen? Ger sig
på en flicka på åtta år....herre gud hjälp oss vad är detta?? Egypten
har drabbats av en tågkrasch med minst 36 omkomna.
Händer det inte rätt ofta olyckor där?? Jag
avslutar här och tackar Aftonbladet
för detta.
 
Då skall jag fixa allt och åka ner till Flen för att plocka upp Tindra som
som skall få träffa sin andra familj på pappas sida nu. Så skönt
för henne. Jag hinner också ha en kvalitets tid med henne
innan jag lämnar över henne till alla barnen :)
 
Jag kommer inte skriva mer i dag utan hela alltet kommer
i morgon när jag är hemma igen så på återseende i
morgon med bilder och historia :)
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen      
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0