Till sjukhuset

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.32 
170810
Lars
GRATTIS   
 
 
DAGENS CITAT   
 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG   
 Jag vaknar upp 05.24 och talar om för Ari att klockan inte har ringt och att
den är snart 06.30. Han går upp jag ligger kvar. Är trött och känner mig
så sliten och så seg. Jag somna till men vaknar av att min kära man
som skall väcka mig går ut genom dörren. Men vänta sig lite
nu, jag måste gå upp jag skall till sjukhuset.
 
Vilken tur jag har att han inte kan vara tyst.
Vilken tur att han väsnas med allt han gör särskilt
på morgonen. Så jag går upp och in i en varm dusch.
Har lite väl mycket värk i min kropp och det är inte vad jag
vill ha just i dag.
 
Men jag äter min frukost och läser Aftonbladet samtidigt,
jo jag är superduktig att göra fler saker på en och samma gång :)
Jag hör ett vist särskilt ljud på mitt balkongräcke.... regnar det?? Jag får
allt kolla. Ha ha nä inte då det har regnat i natt och nu droppar det lite från andras
balkongräcken.
 
Tur för jag tror jag har packat alla paraplyer.
Jag skall ju åka kommunalt. Lättare till Sös. finns inga parkeringar.
Ja då skall jag ta mitt pick och pack och åka mor Stockholm södra och Södersjukhuset.
 Resan går som jag förvänta mig. Men antingen körde tåget väldigt fort eller så gick klockan sakta.
 
Jag kom till Södersjukhuset klockan 08.40 alltså
hur gick detta till. jag har gott om tid och jag kan nu
bara ta det lugnt och det är ingen stress. Köper kaffe och
går till röntgen och sätter mig.
 
Till slut blev det min tur 20 minuter tidigare än min tid.
Det var ju bra då kanske jag kan få komma till läkaren lite tidigare.
Det blir tre bilder på min arm.
Så ser det ut
Sitter bra
 
Ja läkaren var 35 minuter sen och jag blev lite stressad.
Jag kom tillslut in till henne och nu så skall det kännas och klämmas.
Allt sitter bra och nu skall muskler bara fixas. Jag börjar jobba på måndag.
25% i en vecka. Sen ökar vi på till 50% och sen 75%.
 
Det blir ju bra detta kan jag tänka mig.
Jag skall se till att det bara är att stärka upp och se till att
jag lär mig hur det fungerar att jobba. Lite oro känner jag. Men det
skall säkert gå bra. 
 
Jag kom till en väldigt bra sjukgymnast som gav nig bra träning för mina
fingrar och min tumme.
Mina övningar för tummen
  
och för fingrarna 
 
Då så hemma och det skall fixas middag till gubben och mig. Det blir 
ugnsstekt korv :) Jag steker den först så det blir bra färg på den.
Sen på med ost, lite catsup längst ner. Det ser bra ut.
Den blir perfekt.
 
Ja det är så att jag äter först men det gör inget.
Jag var hungrig och helt slut efter att varit igång hela dagen.
Nä man är gammal i kroppen det känns jag lovar. Denna renovering
tar på hela mig.
 
Jag målar lite i badrummet för att det skall bli färdigt.
Men det är ju så jobbigt med em  hand :) Det är
bara att köra och se till att det blir klart.
Sätter mig ner och tittar på tv...ha ha somnar.......
   
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen      
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0