Träffa Ingela

 

SUPER  FARMOR BLOGG  
V.31 
Dag 213 på året
 
170801
 Per
GRATTIS  
 
DAGENS CITAT   
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 
 När man vaknar ock känner blodet rusar i benen,
det är inte så skön känsla men jag har detta 
nästan varje morgon. Jag känner
verkligen hur blodet far 
i benen.
 
 
Nå väl jag skall köra dagen nu och se hur jag skall ta
hand om den på bästa sätt. Börjar med en frukost
i slow tempo, samtidigt som jag kollar lite
nyheter på Aftonbladet :)
 
Ja det står massa saker i dagens Aftonblad och som
vanligt är det massa våld. Det är stor skogsbrand
också, i Uppsala. Polisen har hittat en kvinna
som skall ha blivit skjuten. 
Det jag reagerade mest på är att nu mera kan du bli få
böter om du spelar hög musik i bilen. ???? Nu undrar
jag bara en sak....Men att messa under körning
och fibbla men en lur jävel är OK???
Varför???
 
Jag vet att musiken kan störa föraren så denne inte 
hör ett utrycknings fordon, ja det är så sant så,
men man skall väl ha koll i speglarna och
bör då se alla ljus....eller??? 
 
Medans det är fullkomligt livsfarligt att messa under
körning och utsätta ALLA på vägen livsfara. Sätt
stopp för det och att ha mobilen i handen
under körning.
 
Australiens tull poliser har stoppat ett eventuell terrordåd.
Det var explosiva saker gömd i en köttkvarn som man skulle
ta med sig in på planet. Men se den gubben gick inte. Är det något
Australienska tullen kan så är det att stoppa människor med konstigt
bagage innan dom går på planen eller kommer in i landet.
 
Så det blir nu lite koll på FB och se vad mina vänner har för
sig en dag som denna. augusti är det och det är ju helt
sjukt vad tiden rinner iväg, tar nu hand om denna dag.
 Och det blir en dusch välbehövlig nu på morgonen.
 
Klockan tickar på så jag skall nu ta mig ner till centrum och träffa Ingela.
Skall bli så skit kul att ses, det var ett tag sen. Det är så kul, vi har
varit vänner i över 30 år och ses fortfarande :) Hon är en 
människa med raka rör och inga krusiduller :)
Så det blir lunch med henne och vi tar
Thai restaurangen i centrum.
 
Hon kommer på pricken på avtalad tid, det är bara jag som
är där lite före :) som vanligt. Men nu skall vi njuta av 
god mat och kyckling som inte är grå :) Undra
vad som kommer att hända med detta.
 
Skit i det nu är det här som gäller, jag och Ingela.
Vi pratar om jobb, barn och barnbarn. Så kul.
Går ner till centrum hon ville kolla på
Europa skor, dom skall ha REA.
 
Tar en titt på REA:n på Lindex, Ingela hitta en snygg 
tunn jacka. Så det är ju bra ja jag hitta en klänning :)
Men rea på rea priset är alltid bra då kan man
köpa. Skall fixa håret också, rätt tid nu.
 
Vi sätter oss ute en stund då Ingela vill röka :)
Det tråkiga med att ses så här över en lunch är att
tiden tar ju slut så fort. Vi bestämmer att ses igen på måndag.
Jag plockar upp henne i Haninge :)
Så nu skall jag ta en påtår hos Camilla och Thomas.
Thomas tvättar av Bee så han blir så fin igen :)
Det är snällt av han. Tack svärsonen :)
Hem och invänta Ari eftersom vi
är bjudna på middag nere
på brinken.
 
Gubben slutar vid 16 tiden och kommer så där 40 minuter senare,
han jobbar i Haninge han också :) Så det ser ju bra ut.
Lite köer just nu under semester tider. Botkyrka
ringde och gnäller på moppen igen. Den
skall inte stå där, Vi har fått lov att
ha den där, skit snack
tycker jag.
 
Ja då är han här och då skall vi bara knöla in moppen i hans
bil, hur kul är inte det ??? Ja in kom den och hur den skall komma
ut är en helt annan femma. Men han parkerar sin bil och kommer upp han
skall på toa och duscha innan vi kan åka ner till Brinken och äta.
Kycklinggryta gott.
Vi var kvar en stund och kom hem där vid 21 tiden
Var nere på OKQ8 och boka flytt bil. Det är ju
lika bra att göra det innan alla är upptagna.
Det fans en ledig så det är bara att
ha det fixat :)
 
Skall nu ta och kolla ner lite för att sen sova.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen     
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0