Åter till jobb.

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 49 
1711206
Dag 340 på året
Nikolaus & Niklas
GRATTIS 
 
Finlands självständig dag
Grattis
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Man startat på ruta ett en onsdagsmorgon som denna,
undrar lite lätt vad jag skall göra och vad jag skall
uträtta i dag. Det är lite födelsedagar som
måste kungöras  i dag. Det är bara att 
ta den äldsta först.
 
FINLAND
grattis på 100 års dagen.
ANNE  (min svägerska)
Grattis på din födelse dag
Prinsessan SOFIA
Grattis på din födelsedag.
 
Så kul att ha en födelsedag samtidigt som Finland fyller år. För
min svägerska Anne är det extra kul då hon kommer från Finland.
Hoppas alla andra som fyller i dag får en bra och fin dag också.
 
 
Jag återgår till min dag och ser till att få frukost och kaffe i mig.
Dagen kan fortsätta i lugnets tecken då jag tycker att
det är så skönt att bara ha en slapp dag så där
utan vidare. Bara få ta det extra lugnt.
 
Jag skall nu kolla in lite världsnyheter på nätet och se om vi kommer 
hamna i krig eller om Kim lugnar sig :) Vad jobbigt om vi blir indragna just
i ett krig, kan vara galet ju. Hoppas det blir inget eller att idioterna blir avsatta.
Men då finns ju en Putin. Världen har för många ledare som inte är värdiga ledare.
Men som vanligt kan du själv läsa de nyheter du vill.
 
 
Jag skall ta en kaffe med Camilla innan jag åker till jobbet.
Jag köper en bulle till oss, ingen bra lunch men den får duga. Jag
kan ju alltid komma undan med något annat. På jobbet finns smörgås.
Ja när vi sitter där kommer hon på att hon har samtal med Linus fröken. Ja ha
då kör jag väl ner dig då. Jag får väl åka till jobbet och sätta  mig.
 
Ja jag sätter mig och kollar vad jag har för mail och vad som
har hänt med mina boende. Trotts att alla har fått fot vård står det
inte någon stans. Hur illa är inte det??? Jag måste berätta för Inga så hon 
kan gå ut med detta. Man skall skriva viktiga saker och detta är en.
 
Undra om dom kommer att skriva om fikat med B-sidan.
Ja det är så roligt att som kommer fram att man inte behöver
skriva i dokumentationen, eller skall bara skriva de som avviker.
Herre gud detta kommer att bli en katastrof. Vad håller dom på med?
 
Nä men om jag skulle ta och jobba lite i dag då, vem skall jag
jobba med?? Ja ha inte Maria utan Cynthia. Det blir kul, har inte jobbat
med henne. Men det kommer nog bli bra. Ja vi sätter lite fart och vi skall nu ge 
lite mediciner och middag och kaffe och så var klockan 19.45, Vart tog tiden vägen i dag???
 
Nå väl kvällen var bra och hon är så
duktig Cynthia, vi blev klara till 20.30 och jag
kan gå hem med flaggan i topp. Jag känner att jag som vanligt
har fixat ett bra jobb. Jag vet att vi har gjort ett bra jobb. För alla är nöjda
och alla kom i säng sent om sides. Ingen gick i säng för tidigt. Visserligen har vi tre som
vill komma i säng efter sex men eftersom man bara har två händer tar det ju lite tid att få i säng dom
så tiden rinner på. Det är ju bra.
 
Jag far hem och kan vara hemma typ 20 minuter, kör hem Steff till Tullinge och
sen hämtar jag Juhani på sitt jobb. Han står snällt och väntar på mig. Jag har
fel lur med mig så jag kan inte ringa honom. Men han har säkert ringt
så han vet om detta. Jag hittar han och vi måste köpa mjölk
på macken. Nu skall jag hem.
 
Tar en kaffe och snackar med gubben. 
Det är ju full seed på hans jobb och det är ju bara att lyssna.
Jag hoppas det kommer att gå bra till slut. 
 
Nu tackar jag för mig och går till sängs.
 
 
    Sov gott      
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0