Barnbarns helg <3

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 49 
1711208
 
GRATTIS 
Virginia
DAGENS CITAT 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Ny dag med nya utmaningar är på G.
Jag är uppe med tuppen då jag har haft kramper
igen halva natten. Detta i och för sig är lite av en vardag för mig.
Men det är jobbigt när det händer. Jag vaknar och är tvungen att gå upp
bända benet tills det släpper. Sen kan jag lägga mig och sova ytterligare 20
minuter till nästa kramp. Inge skoj alls.
 
 
Nå väl det kan ju vara värre :)
Så varför klaga?? Men fan det gör ont.
Morgon stök i mitt hem först jag sen kommer
Ashani också. Det är ju skönt att bara ha det gött på
morgonen, min frukost står på tur och den skall njutas av.
 
Läsa nyheter skall jag och kolla in FB vad som händer där.
Nu är det avfärd till jobbet en lång dag har jag. Det är skönt att kunna 
nöja sig med lite kortare dagar då jag inte mår 100% Men i dag är det inte
speciellt kort dag den är till 15.00 Så det är ju bara att jobba på och se glad ut.
 
 
Jag och Silvia är det som skall kampa i hopp.
Det är så det fungerar och det känns bara bra tycker 
jag. Vi gör det bra och det skall man väl :) Fungerar som en bra
dag och vi är klara lagom tid till lite annat skoj. Bolla med bollen och gympa.
Lunchen närmar sig och det är bara att hänga på här. Till bords vi går.
 
Dagen lider mot sitt slut och det är så lättsamt att känna 
att ett bra jobb har jag gjort. Jag skall snart åka hem.
Det är också en lycka kan jag känna. Helgen 
närmar sig och det är lite de som är
gött.
 
( suggorna i Ärla) 
 
Vägen hem blir till Brinken och hämta Linus som skall med till Ärla.
Camilla och Thomas skall fixa lite i hans rum, måla och så.
Jag tycker han kan följa med till Ärla då. Jag och Ari
skall passa barn när föräldrarna fixar maten
till jul.
 
 
Då var jag på väg ner mot Ärla, jag hatar att köra när det blir
mörkt och det blev det när jag kom till Åkerstyckebruk.
Vägen fram blev mörkare och mörkare till slut
helt svart. Så jobbigt att köra.
 
Jag skall tydligen ha mött Jimmie och Nea på vägen vilket
jag inte såg. Jag känner bara att det är obehagligt att köra i mörker.
Men till slut kom jag fram och då var klockan så där 17.00 ja get var ju skönt
att komma fram och få ta det lite lugnt.
 
 
Korv ock makaroner blir det till middag och vi har en massa att stå i.
Tänk dig åtta ungar. Fyra flickor som är mina barnbarn och två kompisar till
Johanna, och så Linus. Jag och Ari har massa barn att hålla koll på det blev lite sådär
oroligt när Joline ville vara med. Haylie och Linus lekte så bra och Joline blev ledsen.
 
 
Men vi skall göra kväll och titta på IDOL, vilket var en bra
underhållning och jag är nöjd med resultatet. Chris van och det var
nog bra de, jag tror att många av årets artister kommer gå vidare. Ja hoppas det
för det var många som är så bra.
 
Nu skall jag till slut få barn i säng och det kommer inte bli lätt.
Men ett tapper försök och Haylie somnar först. Sen somnar även Joline
och Linus. Jag kolla klart på Idol och eftersnacket. Ari går och lägger sig i källaren,
jag blir kvar uppe för det är inte bra att inte ha koll på dom.
 
Jag skall nog sova nu också.
 
 
    Sov gott      
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0