Då är det åter upp till jobbet, tidigt.

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 49  
Dag 351 på året
171217
GRATTIS 
Stig
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Ja jag vakna 04.50 men låg kvar till klockan ringde 05.00.
Det var lite så att jag inte ville gå upp  jag vill sova 
mer. Men det är bara att ta tjuren vid hornen
och hoppa upp och vara glad för en nu
en ny dag.
 
 
Morgonstök på förstaplats, fil och flingor på andra, kaffe på tredje plats,
och åka till jobbet på fjärde plats.Det är morgonens dag ordning.
Så jag börjar på ruta ett. Klart, då är det ruta två här hinner
jag också läsa lite tidning. Sen tar jag ruta tre kaffe och
njuter extra mycket av detta :)
 
 
Ruta fyra är nu på G så jag skall till jobbet.
Kommer in på jobbet och upptäcker att en av våran
boende är på väg till andra sidan. Det är väldigt tydligt och
jag ber kollegan ringa jouren. Det går fort för ssk är utanför. Hon kommer
in och säger samma sak som mig, oj detta är slut snart.  Vi hinner bara att göra en 
liten morgon tvätt och jag skall precis bara tvätta ansiktet , ssk hämtar mediciner och
kollegan pratar med någon på luren. Då slutar hon bara att andas och far till andra sidan.
 
 
Jag blir varm och känner att det är skönt att jag kunde vara där.
Sonen kom senare och han var en smula uppgiven. Ja vet 
hur det känns och jag är glad att jag är där hela tiden.
Det är bara att se till att allt är bra. Vi klär henne
i fin klänning och hon är fin när sonen och
hans fru kommer. Jag är nöjd med
min insats.
 
Nu skall jag ta tag i de andra som skall fixas, det är dock några till som skall upp.
Vi har nu en bra stämning och det känns bara bra. Jag och Silvia har gjort
ett bra jobb och det är så skönt. Vi gör det fint för alla andra på hemmet.
Nu kommer lunchen och det är kalops, det ser gått ut.
 
 
Jag tar och hjälper en boende och det är lugnt och stilla i dag.
Maria kommer vid 12 så det går bra med allt. Får undan disken, Silvia går på
en rast och jag fixar allt i köket. Maria går ner med vagnen och jag kan gå hem om fem
minuter. Så hem till ljuva hemmet. Kaffe och lite lugnt och skön stund. Jag har tvättstuga och
kan alltså inte äta middag med Karlsson/Westerberg tråkigt.
 
 
Men va fan det är väl ok jag kan äta en annan dag med dom.
Jag är ju ensam under veckan :) Så det kan väl gå bra.
Jag hoppas så i alla fall. Nu skall vi fika så det blir
bra i alla fall.
 
 
Camilla kommer med pepparkakor och lussebullar :)
Det kan ju inte bli bättre vill jag lova, och gubben fixar middagen.
Ja det är lyxigt och välplanerat. Jag har ju tvättstugan klockan 18.00
Den är ju mindre kul :) Men som tur är har jag Juhani hemma :). Han kan allt
bära ner och sen hjälpa mig upp.
 
När jag skall upp andra vändan står tre killar med pinnar och bankar i porten.
De ser mig och funderar lite på vad som kommer att hända. Ja ni jag kan
ju vara en satkärring och ringa polisen. Så passa er....
 
Nu har jag fixat min ingefära dricka också, det är bara bra att ha
så jag klarar mig ett par dagar. Jag hoppas att det är bra
blandat denna gång. Jag skall nu ner igen till
tvättstugan.
 
Klar med tvätten så jag kan  nu slänga mig på soffan.
och ha en skön kväll.  
 
 
    Sov gott      
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0