Då skall man jobba.

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 52
171230
GRATTIS 
 Albert & Set 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Legat vaken i 20 minuter och väntat på att klockan skall ringa,
en väldigt stressig situation kan jag tycka, för då går klockan
väldigt sakta och man blir stressad. Så jag kliver upp.
Skall morgon stöka och fixa mig så nu är 
jag klar och då är jag redo.
 
 
Frukost.
Plockar fram,
tänder ljus och så på
med kaffet som pricken på hela
morgonen. Sätter mig och njuter av stillheten
och ljusets låga dansar i lyktan. Härlig morgon blir det.
Den varar i en timme på sin höjd. Lite nyhetsflöde skall man
hinna med tycker jag. Aftonbladet en lördags morgon kan vara intressant.
  
 
Nu skall man ut i mörkret och köra bil,
jag skall till jobbet så det är bara att starta Bee och köra.
Sitter i bilen efter jag skrapat rutor. Kör i väg och upptäcker...
mina glasögon är kvar hemma. Men va är nu detta??? Jag har glömt
mina glasögon. Vänder om och kör hem, upp 6 tr. hämtar brillor och ner till Bee.
 
 
Då så då kör vi. Och det är lättare att se nu. Det är bra lite trafik
så jag hinner i tid i alla fall. 7.00 är jag på jobbet. Som jag skall. Det är
Evanjeline som har jobbat natt. Har varit bra natt och hon är nöjd. Så nu skall hon
hem och jag och Maria tar vid morgonstöket. Två matningar nu och sen full fart på alla
andra. Det är bara åtta stycken boende, en har lämnat jord livet. Det var lite hastigt.
 
 
Ja det är då bara en dam som jag har lite oro över, och hon är i de stadiet att hon inte
vill äta överhuvudtaget inte. Det känns lite så där vill jag lova. Och det är lite
udda att inte få i henne något. Men vi gör alltid vårt bästa av alla situationer.
Så jag går in med lite så där näringsdryck och lite efterrätt men det
vill hon inte ha. Dricka lite gör hon. Skönt tiden rinner på och jag
har nu liten lunch. Sen är det stora lunchen till boende och
så skall alla i säng och man skall hinna
med lite här.
 
Så slutar jag och det är då jag får ett samtal.
Camilla skall till sjukan, något är fel på Kim. Något
med aortan, hur kul var detta då?? Nä inte mycket jag skall
ringa gubben tänkte jag men det blir inte så, han svarar inte så typiskt
Ari. Jag pratar med Camilla, hon ber mig ringa Nea, Jimmie svarar inte på sin lur.
Det är lite skumt, Nea har inte nr, och Jimmie svarar inte. Ja det är ju konstigt.
 
Jag får tag på Nea som skall ringa Camilla.
Då blir det inge svar där, så jag skall skicka nr sen.
Nu kör jag bil och det är INTE läge att messa då liksom. Jobbigt.
 
Då är jag hemma och det blir en lite 
snack med Ari om Kim´s läge och vi blir oroliga.
Men det är inget vi kan göra nu han är på rätt plats och det
är ju bra och lugnt. vi tar en dag i sänder och ser vad som kommer att bli.
 
Camilla kommer med mat till oss och sig, vi
skulle ju ut och äta och nu blir det inte så. Det är
ju trist. Vi äter och lika så Ashani. Juhani är och fixar film
med Tana. Det är ju sjukt roligt. Vi skall kolla lite på TV och snacka lite.
 
Thomas dyker upp och så fikar vi sen åker dom hem.
Jag tittar på twailight saga  . Men blir så seg och trött så jag
går ock lägger mig. Skall jobba i morgon kväll.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0