Dan före dan före dopparedan Så kul

 
 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 50
171222
GRATTIS 
Natanael & Jonatan
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Då är det egentligen fredag, så jag har längtat efter denna
dag. Varför???Jo jag är ledig i helgen, det är julafton på söndag och
jag skall verkligen njuta av denna helg ända in i kaklet Så i dag skall jag
nu förbereda mig och göra ledigt.
 
 
I dag då? Jo först en massa morgon stök och lite så där, vad händer känsla.
Tror jag är så fysiskt och psykiskt trött just nu att jag vet inte vilket som
är upp eller ner. Gjorde illa min hand i går. Det var lite lustigt men
jag skulle hjälpa en kollega media att öppna ett larm. Jag
slant och av blev det ett konstigt ryck på handleden
och pang. Aj!!
 
 
Men nu är det bara ömt och får se hur det blir med belastning.
Jag vill i alla fall nu starta morgonen med frukost :)
Njuter av den i ett sken från ett ljus så 
vackert. En doft av apelsin kommer
emot mig.
 
 
Tar och läser lite nyheter om världen och så lite på FB också.
Hojsan är dags att åka till jobbet. Då kör jag. Halt Hugo är det och..
Ja jag få vara försiktig. Hoppas det går bra, jag blir sen i dag. Kommer
välbehållen hit till jobbet. Men var är min blipp?? Fan jag har tappat den. Hur
fan kommer det sig?? Ja knallar till huvudingången, den är låst. Ringer på telefon.
Dom öppnar. Då så knallar in på avdelningen och lånar Marias passerkort.
 
 
Den går inte till mitt omklädningsdörr.
Fan upp igen och då skall jag kolla vem som kan öppna.
Jag frågar adm. Eva jo hon kan öppna tur ner med henne och så vips
är jag inne. Hoppas blippen är hemma. Nu är det bara att köra på med jobbet.
Mina kollegor har inte tagit upp någon dom sitter i soffan och slappar. Det ser bra ut
Jag vill också ta en kaffe innan jag börjar.
 
 
Så allt går som en dans tills jag kommer in till min kontaktperson.
Jag vet inte vad det är med han men han är grinig. Och han vill inte samarbeta.
OK jag skall byta kläder på dig och jag vill inte att du skall vara så skäggig. Kan jag raka dig?
Jo det är ok tycker han, från en klar blå himmel kommer största smällen på höger hand och jag tappa
hyveln. Sen kom nästa nypning i vänster arm och en smäll i magen.
 
Men vad gör du sa jag och titta på han.
Då så jag kör ut dig så de så. Här skall PH inte tolerera.
Jag tar han till bordet där han får kaffe och macka. Jag hämtar medicin.
Han skulle inte ha och han ville inte, jag kan stå här hela dan om det är så, sa jag.
Då tog han dom. Sen undvek jag honom för jag kände att det var bäst. Kanske inte men jag tycker det.
 
 
Jag fixa med massa annat. Tar i tur med städ av golvbrunnar,
Fy fan vad äckligt. Här är ju så snuskigt att man dör. Lika äckligt som när jag
flytta till min nya lägenhet. Ja så snuskigt men nu är det rent när PH har varigt där.
Hoppas alla tar i tur med detta för fy vad det stinker. Och vilken smitt härd.
 
Ja nio rum tar en tid men det är bara en och en halv timmes jobb.
Nu skall jag ta lunch det blir bra och det är skönt för då är det 
 hemgång om 30 minuter så slutar jag :) Nu kommer
semester i sju dagar. Skall njuta av alla sju.
 
Väl hemma kommer jag nu att bara ha soffpotatis.
Ja det blir en kväll med bara lugn och still het.
Kolla TV äta pizza kolla mer TV och
sen god natt :) 
  
 
    Sov gott      
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0