En kväll på jobbet

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 48      
1711201
 GRATTIS 
Oskar & Ossian
 
DAGENS CITAT 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är sov morgon och jag känner att jag kan sova längre i dag
för att jag har varit vaken hela natten känns det som. Jätte
konstigt, Camilla ringer och jag är uppe vi pratar och 
vill bara ha lite sellis till jobbet.
 
 
Så jag fixar frukost och upptäcker att internet inte fungerar.
Så efter samtalet med Camilla ringer jag min man, 
inget svar...Ringer min son som svarar och jag
får min man i luren. Han säger att jag skall
dra ut sladden i lådan över ytterdörren.
Sen internetkabeln i routen.
OK.
 
 
Nu skall jag vänta och jag sitter på soffan och skall nu
gå ut i hallen, pang hela glaset explodera, dörren på
bokhyllan så där 60X60 explosion som ett
duralex glas. Glassplitter överallt.
 
Nå väl jag sa hej då till gubben och städade upp glaset.
En och en halv timme och två dammsug påsar
senare var jag klar. Nu tar jag allt min frukost.
Internet kommer inte igång i alla fall.
 
Jag var redigt irriterad så jag klädde på mig och 
åkte iväg. Jag vill inte vara arg men var upprörd. Först ner till 
centrum för att kolla lite saker plus gå till Apoteket. Min medicin skall
hämtas ut. Så måste jag skaffa mer medicin be läkaren skriva ut recept.
 
 
Sen in på ICA skall ha ingefära så jag måste se till att ta ingefära,
citron och sen letar jag sladdar. Men de fans ingen. Jag åker vidare och 
det blir Huddinge. Där har jag bara lite att titta efter, Det finns ingen skarvsladd,
alla har köpt upp dom.
 
Så då skall jag till jobbet och fixa med Maria.
Det är lugnt och vi skall bara göra det jag brukar göra.
Jag tror att dagen blir som jag förutsätt. Allt på sin plats och allt 
som det är. Middagen kommer och jag skall se till att alla kommer på plats.
 
 
Har två som skall ha hjälp och som skall ha extra hjälp. Det går bra och
så är vi klara med detta. Ja lite frågesport på TV "vem vet mest" det gillar några.
Kungafamiljens dop vill vissa titta på klockan sju. Det skall jag ordna. Men jag har några
som vill lägga sig först.
 
De är vissa av boende som är så trötta och börjar komma till slutet av livet 
oc då är man trött och slut helt enkelt så är livets gång. Åter till jobbet som helhet.
Jag gör mitt och Maria gör...sitt. Vi hjälps åt hos två sen är vi var för sig. Det är bara att
jobba på. Nu slutar jag så tack och hej nu skall jag hem.
 
 
Kommer hem och hittar en Joline där :)
Så kul att hon är där, överraskning. Så det är nu lite
ståhej med allt runt om. Hon ville komma med Ukki för att träffa mig
och Linus. Hon tar sin chans när den kommer. Det är först kram kalas och 
hur glad hon är, sen kommer det...Kan vi träffa Linus i morgon :)
 
Fixar sängplats och och så är det väl säng dags.
Joline fick sova i resesängen vilket hon bara älskar.
Dock har jag inte hittat någon flaska så vällingen blev
det inte :)
Nu sover vi
 
 
    Sov gott      
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0