Första advent i Tuna

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 48 
    
Föesta advent
1711203
Lydia
GRATTIS 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Ja då skall jag jobba ännu en kväll och det känns lite så där
men det skall nog gå hoppas jag. Jag hinner i alla fall fixa och trixa hemma ett tag.
De gamla vanliga med morgon stök och dusch och kläder och så ja allt som vanligt.
Gubben kommer upp och det är ju bara att ta lite frukost och lite lugn och ro. Ingen stress
på morgonen.  Jag är så trött på stress överallt :)
 
 
Ja det är ju inte så konstigt att klockan bara rasar iväg nu när man har lite förmiddag
hemma. Och så var klockan så mycket. jag fick lite bråttomt. Borsta tänder och
på med ytterkläder. Hej då gubben nu drar jag till jobbet. Vägen dit går
bra och jag kommer upp 3 minuter innan 12. Det första
jag får höra är att natt tjejen skall jobba i natt, 
hon tänker komma in i kväll.
 
Va...har hon inte samma anmälnings skyldighet som vi???
Har natten särskild anmälan??? Kan man vara hemma och sen
bara komma dan efter?? Jag blev sur som fan. Jag ringer upp och berättar
att jag har ringt trygghets jouren och fixat ersättare för det måste vi göra. Och du
ringer mig 15.20 och sjukanmälde dig för lördagsnatten, då skulle du ha sagt att du skall
komma dan efter. Hur skall jag veta hur jag mår då, säger hon. Nä det är klart med vi måste
ringa dan innan och friskanmäla sig. Så det skall väl natten också göra.
 
Ja hon stannar hemma och det blir nog snack i morgon som attan.
Jag tror att jag inte kommer att höra bra saker i alla fall. Men 
då kommer jag att också köra samma stuk att jag kan
friskanmäla mig samma dag som jag skall jobba.
Nä nu släpper jag detta.
 
Nu skall jag jobba, och då är det matning som stå. r på agendan,
det är en kollega som matar så jag kan ägna mig åt att hålla snyggt. Så det
är vad jag skall göra, och ta lite mat jag är så hungrig. Så är det första advent
och jag är tvungen att fixa granen. Maria vill inte men vi måste. Det är ju tradition
här så det är bara att gör.
 
Ja lite kaffe till de boende, men vad är dom?? det är bara jag och Maria
som sitter där, det är ju inte så spännande kan jag tycka. Maria skall
sluta så min kollega Anairis kommer hon och jag i kväll också.
Hoppas det blir mycket lugnare. Jobbigt dan innan.
 
Middagen kom till 17 och det är OK tycker jag. Det är
så kul när allt går trots lite  med tid. Vi fixar till det och så
kommer allt på plats. Hinner ta alla en efter en, allt bara så där bra
som det kan gå ibland. Jag är nöjd och jag känner att det är just detta man vill ha.
Inget krångel eller jobbiga situationer . Bara rak räls.
 
Så nu sluter jag och det är bara att ta sig hem mer
Bee och tar en kaffe innan jag hoppar i säng.
 
Bilder på julfint
 
 
 
 
  
 
    Sov gott      
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0