Här kommer allt på en gång

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 52
171228
GRATTIS 
Benjamin
 
Värnlösa Barns dag
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
 Vakna klockan 04.35 och blev så där jobbigt arg för vem
vill gå upp nu?? Inte ens när jag jobbar går jag upp
före fem. Så det var bara att ligga kvar och
somna om, Vakna ett par gånger till
går upp vid 07.25 då får det
räcka.
 
 
Nå väl tyst och skönt, tänder ljus och tar några djupa ande
tag och njuter av tystnaden. Lugnt och skönt. Så är det
och så skall det vara, så skönt.
 
 
Det är väl bara att njuta av en god frukost och lite bloggskrivande.
Skall läsa nyheter och skriva hälsning på FB, så alla vet
att allt är som det skall. Det är ju lite så jag gör
varje dag. Inga konstigheter alls.
Ballt när man sitter på 
hemmet.
Laptop och bloggar järnet om den dåliga vården,
den ostabila personalgruppen, taskig mat.
Ja huva det kommer inte bli så kul.
Jag bävar.
 
 
Nä inte tänka på det nu jag skall leva livet här först med mina barn
och barnbarn. Det är dom som är bäst så klart. Ja det är väl 
bara att gå på dagen i dag. Tullinge skall det bli i dag.
 Vi klockan 12. Men först ner till Centrum.
 
 
Det är mara ett besök på Lidl och ICA.
Vi skall ha korv, potatis med pepparrotssås . Det blir
grejer det. Men först till Tullinge som sagt. En liten kille
skall ha julklapp. Och vi skall luncha med Rickard. Det blir kul.
 
God mat trevligt sällskap och ett fint barnbarn. 
Härlig dag och det är kul att träffa dom. Talar om att det är
uppvisning på vad som säljs på Skyttbrink, det är nyårsraket upp
visning klockan 19. Kommer du? Jo han och Jack kommer, kul det blir.
 
Sen tar vi oss hem då ringer Juhani, han har fått tag
i råttor, tre stycken. Han behöver någon som kan köra hem allt.
Jo ja det är väl så då, lite körning till Handen. Och det tar sin tid och jag
känner att jag behöver uppskattning nu inte massa griserier.
 
Men det är ju Juhani vi pratar om han kan ju bli grinig över att en sak
ligger fel eller  inte fungerar som han vill. Han går i taket då, har
jag inte redan haft ungar med utbrott? Måste jag ha fler
kan det inte bara ta slut. Nå ja. Jag hämtar väl
dom då. Det skall vara för råttornas skull.
 
 
Det tar sin tid för dom att komma med saker och sen går det in för att hämta
djur, sågspån, mat, hus och frakt bur. Så ett lass som heter duga.
Kul att dom tänker på dessa små...stora råttor, det är typ
tak råttor. Dom är ju lite stora. Men så söta.
 
 
Så hemma, nu skall jag fixa middag. Rocky är och hälsar på Ari. Kul att se han.
Han har sitt krångliga liv. En trevlig kille och han är satan så snäll.
Han har ett väldigt lugnt sätt för att vara finne :)
Jag fixar middag.
 
Anthony kommer och nu blir Juhani otrevlig och stressad.
Jag skulle vilja slå han med... det hjälper inte så jag bara lämnar 
rummet. Han kommer på sig och kommer och ber om ursäkt. Hur länge
skall man tolerera detta?? Ungjävel.
 
 
Jag har nu maten klar och då har Rocky åkt, Juhani och Anthony också.
Det blev jag, Ashani och Ari. Så sunkigt. Men Camilla ringer och
frågar om jag är klar att åka mor Skyttbrink. Jo då och 
gubben hänger på. Väl uppe på Skyttbrink
möter vi Rickard och Jack.
 
 
Sen bör det smälla, 8 olika paket och dom berättar
om priset och så kommer slut klämmen med dunder och brak.
Vilket fyrverkeri och många blev imponerade. Jag tyckte det var enorma
stjärnfall med stora smällar. Enorma tryck i bröstet. Häftigt.
 
Jag jobbar ju i nyår så jag kan inte fira in detta med min man så vi fick se
fina smällar nu och det var redigt kul. Jack och Linus var exalterade.
Och det skall dom vara för det är kul och stort.
 
 
Nu tar vi oss hem till Brinken på lite 
kaffe och bulla. En liten kortis jag behöver vila nu.
Jag känner mig trött och vill komma hem lite. Så lilla stunden
blev två timmar. Kom hem klockan 22, vart tog kvällen vägen?? Inte
vet jag men den försvann :)
 
Tack för mig och vi hörs i morgon.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0